statystyki

UOKiK przypomina o prawie do reklamacji wadliwego towaru

08.08.2008, 15:55; Aktualizacja: 19.03.2011, 01:58
Z informacji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wynika, że Polacy wciąż nie mają świadomości swoich praw konsumenckich. W badaniach przeprowadzonych na zlecenie UOKiK blisko 25 proc. ankietowanych przyznała, że w ciągu poprzednich 12 miesięcy nabyła taki produkt. Najczęściej była to żywność i obuwie.

Większość badanych zdawała sobie sprawę, że można wówczas zgłosić reklamację - aż 90 proc. konsumentów zadeklarowało, że w przypadku zakupu wadliwego produktu zwróciłoby się ze skargą do sprzedawcy. Niestety tylko jeden na tysiąc badanych wiedział, w jakim czasie można ją złożyć. W związku z tym warto przypomnieć, w jaki sposób należy składać reklamację.


Pozostało jeszcze 91% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Galerie

Polecane