Tegoroczna akcja „Weź paragon”, trwająca od początku wakacji, cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem, a do inicjatywy resortu finansów dołączył niedawno Business Centre Club.

Oprócz partnerów akcji, czyli Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz wojewódzkich inspektoratów inspekcji handlowej, do akcji przyłączyło się również Business Centre Club.

Dzięki takiemu wsparciu akcja będzie miała jeszcze szerszy zasięg, a BCC – którego członkowie zobowiązani do reprezentowania wysokich norm etycznych, przestrzegania zasad kodeksu kupieckiego oraz do działania zgodnie z ideą społecznej odpowiedzialności biznesu – zapewnia wysoką jakość współpracy.

Zobacz:BCC: Rozwojowi społeczeństwa informacyjnego w Polsce potrzeba koordynacji

W akcji uczestniczą również powiatowi i miejscy rzecznicy konsumentów, Federacja Konsumentów i Stowarzyszenie Konsumentów Polskich oraz samorządy lokalne.

Ministerstwo wciąż otrzymuje sygnały z całej Polski o chęci dołączenia się do tego przedsięwzięcia ze strony wielu instytucji i przedsiębiorstw. W akcji chcą uczestniczyć m.in. właściciele kąpielisk, hoteli, parków rozrywki, którym zależy na wspieraniu uczciwej konkurencji.

Akcja „Weź paragon” ma na celu m.in. przypominać, że wydanie paragonu w sklepie, barze czy restauracji ma duże znaczenie dla kupującego. Dzięki niemu nie tylko łatwiej jest dochodzić swoich praw np. w przypadku reklamacji wadliwego towaru czy usługi, ale również porównywać ceny u różnych sprzedawców i kontrolować własne wydatki. Chodzi również o uświadomienie przedsiębiorcom potrzeby rzetelnego wydawania paragonów.

PS/źródło:MF

Zobacz także:

BCC dostrzega potrzebę stanowienia dobrego prawa

BCC w sprawie przekształceń ZOZ-ów w spółki kapitałowe