W dniu 17 stycznia 2013 roku weszła w życie nowelizacja ustawy o dokumentach paszportowych. Zmiany mają uprościć procedury związane z wydawaniem paszportów.

W myśl nowych przepisów będziemy mogli aplikować o paszport w dowolnym urzędzie wojewódzkim w kraju. Bez względu na miejsce naszego zameldowania.

Do tej pory osoba, chcąc wyrobić paszport, musiała odwiedzić swój macierzysty urząd wojewódzki.

Od 17 stycznia paszport lub paszport tymczasowy będziemy mogli wyrobić u dowolnego wojewody na terenie kraju. Dotyczy to zarówno złożenia wniosku, jak i odbioru dokumentu.

Zobacz: Paszporty biometryczne - dokument a prawo

Nowelizacja rozszerza ponadto katalog przypadków, w których obywatelom polskim może zostać wydany paszport tymczasowy o osoby, które z uwagi na wykonywaną działalność zawodową muszą pilnie wyjechać za granicę, a nie posiadają ważnego paszportu z 10-letnim terminem ważności.

Paszport wydawany jest na 10 lat dla osób powyżej 13 roku życia, a dla dzieci do 13 roku życia na 5 lat.

PS/źródło:MSW

Zobacz także:

Wpisy dzieci w paszportach rodziców tracą ważność

Paszport dla dziecka ważny 5 lat