Latarnik wyborczy to specjalnie opracowane interaktywne narzędzie internetowe, które pozwala wyborcy sprecyzować swoje poglądy polityczne i społeczne, a następnie porównać je z programami poszczególnych komitetów wyborczych startujących w wyborach do Parlamentu Europejskiego 2009.
Pierwszą osobą, która podczas konferencji prasowej wypełniła kwestionariusz „Latarnika Wyborczego” była pani Joanna Szczepkowska, znana aktorka, pisarka i publicystka.
Podczas konferencji prasowej Jarosław Bełdowski, prezes Fundacji FOR, prowadzącej sekretariat kampanii „Pępek Europy”, oficjalnie pokazał 30-sekundowy spot telewizyjny z muzyką zespołu Żywiołak, promujący kampanię i głosowanie w wyborach do Parlamentu Europejskiego 7 czerwca 2009 roku.
Wszystkim sztabom wyborczym zostały zadane 20 pytań. Dotyczyły one sytuacji i roli Polski w Unii Europejskiej, przyszłości i reform, jakie czekają Unię, najważniejszych problemów współczesnej Europy.
„Latarnik wyborczy” to projekt edukacyjny, który ułatwia obywatelom (szczególnie osobom o niesprecyzowanych poglądach politycznych, np. ludziom młodym) podjęcie decyzji, na którą partię oddać swój głos. Mamy nadzieję, że jego ściśle merytoryczny charakter podniesie poziom dyskusji publicznej związanej z wyborami, uwzględniając tematy niekiedy trudne i kontrowersyjne.
LW/AS
Zobacz także: