Ministerstwo Sprawiedliwości objęło patronat nad kampanią informacyjną „Pozory mylą, dowód nie”, która ma na celu zwrócenie uwagi sprzedawców i świadków sprzedaży w sklepach, że dorosły wygląd nie oznacza pełnoletniości upoważniającej do zakupu napojów alkoholowych.

Kampania ma na celu zwrócenie uwagi sprzedawców i świadków sprzedaży w sklepach, że dorosły wygląd nie oznacza pełnoletniości upoważniającej do zakupu napojów alkoholowych. Zadaniem kampanii jest ograniczenie sprzedaży alkoholu osobom niepełnoletnim oraz przeciwdziałanie spożyciu alkoholu w tej grupie wiekowej.

W tym roku szczególny nacisk położony będzie na aktywizację środowisk lokalnych w całym kraju, zbudowanie szerokiego społecznego frontu sprzeciwu wobec sprzedaży alkoholu osobom niepełnoletnim i koalicji na rzecz ograniczenia dostępności napojów alkoholowych w tej kategorii wiekowej. Do tej pory do programu przystąpiło już ponad 200 gmin z całej Polski.

Zobacz: Bilans działań ułatwiających dostęp do wymiaru sprawiedliwości

Kampania „Pozory mylą, dowód nie 2011” opiera się na dystrybucji materiałów edukacyjno-informacyjnych do urzędów gmin oraz gminnych komisji ds. rozwiązywania problemów alkoholowych, a za ich pośrednictwem do organizacji społecznych, które mogłyby aktywnie włączyć się realizację programu.

W zestawie znajdą się ulotki, plakaty oraz naklejki informujące o tym, że dany punkt nie prowadzi sprzedaży alkoholu niepełnoletnim, film szkoleniowy edukujący sprzedawców jak reagować na próby zakupu alkoholu przez małoletnich oraz stosowane przez nich w takich przypadkach sztuczki, a także broszura dla rodziców omawiająca ogromną rolę wychowania w rodzinie w przeciwdziałaniu sięgania po alkohol przez małoletnich.

Zobacz: Ruszyła II edycja programu ''Jonatan''

W dotarciu do adresatów kampanii w całej Polsce pomagają funkcjonariusze Policji, którzy monitorują przebieg działań w sklepach.

W ramach kampanii uruchomiona została także infolinia 801 066 366 oraz strona internetowa www.pozorymyla.pl, na której dostępne są wszelkie dokumenty i informacje z nią związane. Gminy i organizacje mogą też za ich pośrednictwem zgłaszać swoje uczestnictwo.

Takie zgłoszenie jest ponadto równoznaczne z udziałem w konkursie „Odpowiedzialna Gmina 2011”. W jego ramach wyłonionych zostanie dziesięciu uczestników, którzy kampanię zrealizowali najpełniej, najbardziej kompleksowo i – w szczególności - z wykorzystaniem własnych inicjatyw, wykraczających poza standardowe działania, związane z dystrybucja pakietów edukacyjno-promocyjnych oraz organizacją szkoleń dla sprzedawców i właścicieli sklepów.

PS/źródło:MS

Zobacz także:

Kampania: ''Mediacja czyni cuda''

Kampania MS "Poznaj swoje prawa. Wyjdź z cienia. Pozwól sobie pomóc"