Hasło kampanii reklamowej SKOK-Kasy nie inwestują wolnych środków w jakiekolwiek ryzykowne instrumenty finansowe, zdaniem UOKiK może wprowadzać konsumentów błąd.

Zgodnie z prawem reklamą wprowadzającą w błąd jest przekaz, który powoduje mylne wyobrażenie o produkcie lub usłudze. W związku z tym konsument podejmuje decyzję, której by nie podjął mając wszystkie istotne informacje.

Reklama wprowadzająca w błąd jest nieuczciwą praktyką rynkową

Prezes UOKiK wszczęła postępowanie przeciwko Krajowej Spółdzielczej Kasie Oszczędnościowo-Kredytowej (Kasa Krajowa SKOK).

Wątpliwości Urzędu wzbudził sposób reklamowania zasad funkcjonowania kasy. Informując o swoich usługach w trakcie jednej z kampanii, Kasa Krajowa SKOK przekonywała potencjalnych klientów, że kasy nie tylko nie mogą ryzykownie inwestować - ponadto kasy nie inwestują wolnych środków w jakiekolwiek ryzykowne instrumenty finansowe.

UOKiK sprawdzi, czy Kasa Krajowa SKOK reklamując swoją działalność nie sugerowała, że przepisy zabraniają jej inwestowania w instrumenty finansowe obciążone ryzykiem, dając do zrozumienia tym samym, że oszczędności klientów kas są bezpieczniejsze niż w innych instytucjach finansowych. Zarówno Kasa Krajowa SKOK, jak i same SKOK-i mogą inwestować w obciążone ryzykiem instrumenty finansowe.

Wszczęte postępowanie

Informacje były przekazywane w środkach masowego przekazu wielu odbiorcom - nie tylko członkom kas. Prezes UOKiK, we wszczętym przeciwko SKOK postępowaniu właściwym, sprawdzi rzetelność przekazywanych informacji w kampanii reklamowej. Zgodnie z ustawą o ochronie konkurencji i konsumentów Prezes UOKiK może nakazać m.in. zaniechania praktyki oraz nałożyć na przedsiębiorcę, który narusza zbiorowe interesy konsumentów, karę finansową w wysokości do 10 proc. ubiegłorocznych przychodów.

UOKiK/AS

Zobacz także:

Kara dla Media Markt