UOKiK wszczął postępowanie przeciwko spółce Ultimo we Wrocławiu, które ma wykazać czy spółka naruszyła przepisy informacjami w pismach kierowanych do konsumentów.

Postępowanie przeciwko spółce Ultimo zostało wszczęte w czerwcu 2013 roku po informacji uzyskanej od konsumenta. Urząd przeanalizował korespondencję, którą firma windykacyjna kierowała do konsumentów. Materiał zgromadzony w trakcie postępowania wyjaśniającego dał podstawy do postawienia zarzutów przedsiębiorcy.

Zobacz: Zgoda UOKiK na przejęcie Kimberly-Clark

Wątpliwości Prezes Urzędu wzbudziły informacje zamieszczone w wezwaniach do zapłaty, zgodnie z którymi agencja detektywistyczna przeprowadzi wywiady środowiskowe w miejscu pracy i zamieszkania dłużnika w celu ustalenia majątku konsumenta. Jak wynika z analizy UOKiK, pisma te wysyłane są do wszystkich konsumentów zalegających ze spłatą. Takie działania budzą wątpliwości Urzędu, ponieważ ich celem może być wywieranie niedozwolonej presji na dłużnika, zastraszanie i wprowadzanie go w błąd poprzez informowanie do o wizycie u pracodawcy czy w miejscu zamieszkania konsumenta.

To nie pierwszy raz, gdy UOKiK podejmuje działania w związku z praktykami spółki Ultimo. W 2007 roku przedsiębiorca został ukarany sankcją 500 tys. zł za to, że, jak wynikało z ustaleń UOKiK, w toku prowadzonych czynności windykacyjnych spółka stosowała różnorodne formy wywierania presji na konsumentów zalegających ze spłatą należności. Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów i Sąd Apelacyjny potwierdziły rozstrzygnięcie UOKiK.

PS/źródło:UOKiK

Zobacz także:

Solaria pod lupą UOKiK