Amerykańska Federalna Komisja Handlu zarzuciła koncernowi Danone ,iż brak jest dostatecznych dowodów na poparcie informacji, znajdujących się w reklamach jogurtów Activia sugerujących jakoby miały one właściwości wpływające na poprawę trawienia.

Sprawa, w wyniku której francuski koncern Danone (w Stanach Zjednoczonych funkcjonuje pod nazwą Dannon) zapłaci 21 mln dolarów, dotyczy reklam jogurtów Activia oraz napojów DanActive. Federalna Komisja Handlu zarzuciła koncernowi, iż wprowadza konsumentów w błąd sugerując, że regularne picie jogurtu lub napoju pozytywnie wpływa na zdrowie.

W Stanach Zjednoczonych koncern reklamował swoje produkty jako chroniące przed grypą i przeziębieniem (DanActive) lub tez usprawniające pracę jelit (Activia). W reklamach koncern twierdził, iż są to tezy poparte naukowymi dowodami. Inne zdanie ma w tej kwestii Federalna Komisja Handlu, która zarzuciła Danone, iż brak jest dostatecznych dowodów na poparcie informacji, znajdujących się w reklamach.

Zgodnie z ugodą od tej pory Danone nie będzie mógł przekonywać w amerykańskich reklamach, iż jego produkty zapobiegają grypie i przeziębieniu, chyba że takie cechy zostaną zweryfikowane przez Amerykańską Agencję ds. Żywności i Leków. Koncern będzie mógł przekonywać, iż jogurty Activia poprawiają trawienie, jeżeli fakty te zostaną dowiedzione w badaniach laboratoryjnych dwóch renomowanych instytutów.

Jak jest w Polsce?

Ugoda ta będzie miała znaczenie jedynie dla działalności koncernu Danone w Stanach Zjednoczonych. Niemniej jednak do podobnych cech jogurtu Activia przekonywani są konsumenci w Polsce. Danone w reklamach stwierdza, iż regularne spożywanie jogurtu to naturalny i zdrowy sposób na poprawę pracy naszych jelit. Reklamy, które można oglądać w telewizji są praktycznie kopią tych, do których zastrzeżenia zgłosiła amerykańska komisja handlu.

Źródło:www.infor.pl/prawo

Zobacz także:

Polkomtel zapłaci 130 mln zł za uniemożliwienie kontroli UOKiK

UOKiK: Łowicz wprowadził konsumentów w błąd