Wyrokiem Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Poczta Polska zapłaci karę w wysokości 6,6 mln złotych za nieterminowe dostarczanie przesyłek. Uznano tym samym, że przedsiębiorstwo państwowe naruszyło zbiorowe interesy konsumentów.

Wyrok Sądu w całości potwierdził decyzję Prezesa UOKiK z grudnia 2008r., który uznał naruszenie obowiązku prowadzenia działalności gospodarczej z poszanowaniem dobrych obyczajów oraz słusznych interesów konsumentów. Jednocześnie nakazał zaniechania tego typu praktyk nakładając karę pieniężną w wysokości 6 660 000 zł.
Zaniedbanie interesów konsumentów ustalono na podstawie przepisów, które określają minimalną, procentową liczbę przesyłek, które muszą zostać przekazane przez publicznego operatora pocztowego do adresata, w określonym terminie – przykładowo co najmniej 80 proc. paczek pocztowych priorytetowych musi dotrzeć do odbiorcy już następnego dnia po nadaniu. Jak wykazało przeprowadzone postępowanie poczta nie dotrzymywała wymaganych terminów w przypadku listów i paczek priorytetowych oraz listów i paczek zwykłych.
Od decyzji Prezesa UOKiK Poczta Polska złożyła odwołanie do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Wyrok zapadł 17 listopada 2010r. i potwierdził w całości decyzję Prezesa UOKiK.
Zgodnie z prawem przedsiębiorstwo ma prawo złożyć Apelację do Sądu Apelacyjnego.

EP/UOKiK

Zobacz także:



Nagroda dla UOKiK

Rola przedsiębiorcy w postępowaniu antymonopolowym - obchody XX-lecia UOKiK