Prezes UOKiK uznała, że spółka kontrolująca bilety w środkach komunikacji miejskiej naruszyła zbiorowe interesy konsumentów, wysyłając do pasażerów, którzy podróżowali bez ważnego biletu, pisma wzorowane na urzędowych, sugerujące wszczęcie wobec nich postępowania sądowego.
Spółka Arsen z Łodzi prowadzi kontrole biletów w środkach komunikacji miejskiej m.in. w Ciechanowie, Szczecinku, Głogowie i Elblągu, oraz zajmuje się ściąganiem należności na rzecz kilku przewoźników.
Zobacz: UOKiK: Reklama Euro Netu wprowadzała konsumentów w błąd
Do pasażerów, którzy podróżowali bez ważnego biletu, przedsiębiorca wysyłał wezwania do zapłaty, a do osób, które uchylały się od spłaty lub wielokrotnie podróżowały bez biletu "Decyzję o wszczęciu postępowania sądowego".
W ocenie UOKiK już sam tytuł pisma wzbudza wątpliwości ponieważ może powodować u konsumentów mylne wrażenie o wszczęciu wobec nich postępowania sądowego przez organ państwowy. Ponadto Arsen nie podawał podstawy powstania długu, co jest obligatoryjne w przypadku ściągania należności- czytamy w komunikacie UOKiK.
Zobacz: UOKiK: Wrocławski Elektrosat złamał prawo
Prezes Urzędu uznała, że spółka Arsen naruszyła zbiorowe interesy konsumentów i nałożyła na nią karę 6 613 złotych.
Decyzja nie jest prawomocna, przedsiębiorca może odwołać się do sądu.
PS/źródło:UOKiK
Zobacz także: