Od 1 lipca 2013 r. pełnomocnicy przedsiębiorców mogą zarządzać wpisami swoich mocodawców online- informuje resort gospodarki.
Oznacza to, iż pełnomocnik przedsiębiorcy uwidoczniony we wpisie w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) może, w zależności od udzielonego mu pełnomocnictwa, elektronicznie zgłosić zmianę we wpisie, zawiesić lub wznowić wykonywanie działalności gospodarczej oraz wykreślić wpis.
Z nowej funkcjonalności mogą korzystać jedynie pełnomocnicy posiadający podpis elektroniczny z certyfikatem kwalifikowanym lub nieodpłatny profil zaufany w systemie ePUAP.
Zobacz: Indeks Biznesu Lewiatana bez zmian
Dodanie nowej funkcjonalności w systemie sprawdzi się, zwłaszcza w przypadku pełnomocników reprezentujących np. kilka firm- przekonuje resort. Konieczność wprowadzenia tego rozwiązania była od dawna sygnalizowana przez użytkowników- dodaje.
PS/źródło:MG
Zobacz także:
Szykują się ułatwienia w prowadzeniu działalności gospodarczej