UOKiK zakwestionował praktykę stosowaną przez spółkę Electro.pl, która polegała na uzależnianiu rozpatrzenia reklamacji przesyłki od sporządzania protokołu szkody z kurierem.
Wątpliwości Prezes UOKiK wzbudziły postanowienia zamieszczone w regulaminie spółki Electro.pl, sprzedającej m.in. sprzęt RTV i AGD przez Internet. Postępowanie w tej sprawie zostało wszczęte na podstawie zawiadomienia konsumenta.
Zastrzeżenia Urzędu wzbudził wymóg spisywania protokołu szkody w obecności kuriera, bez którego spółka nie rozpatrywała reklamacji uszkodzonego towaru. Zdaniem Urzędu, obowiązki określone przez Electro.pl są nadmiernie uciążliwą formalnością, niewymaganą przez przepisy. Zgodnie z prawem nie można uzależniać dochodzenia roszczeń w przypadku zakupu wadliwego towaru od spisania protokołu szkody.
Zobacz: UOKiK: Itaka ukarana za stosowanie klauzul abuzywnych
Prezes UOKiK zakwestionowała także warunek, zgodnie z którym sklep nie ponosił żadnej odpowiedzialności za opóźnienia w dostawie przesyłek. Jeżeli dostawa towaru opóźnia się, konsument powinien mieć prawo odstąpienia od umowy.
Postanowienia zakwestionowane przez Prezes UOKiK w regulaminie Electro.pl zostały uznane przez sąd za zabronione i znajdują się w rejestrze klauzul niedozwolonych.
Zobacz: UOKiK karze przedsiębiorców za produkty niebezpieczne
Prezes UOKiK uznała, że spółka Electro.pl naruszyła zbiorowe interesy konsumentów i nałożyła karę finansową w wysokości 41 122 zł.
PS/źródło:UOKiK
Zobacz także: