Prezes UOKiK uznała, że Spółka Virtual Line z Łodzi stosowała niezgodne z prawem postanowienia i nałożyła karę ponad 4 tys. zł.

Virtual Line zajmuje się świadczeniem usług telekomunikacyjnych w Łodzi. W toku postępowania UOKiK ustalił, że w przypadku rozwiązania umowy przez abonenta lub z jego winy spółka nakazywała zwrot całej ulgi przyznanej konsumentowi w momencie zawarcia umowy.

Zgodnie z prawem przedsiębiorca w takim przypadku może domagać się zwrotu udzielonej korzyści, proporcjonalnie pomniejszonej o okres obowiązywania umowy.

Ponadto we wzorcu umowy stosowanym przez Virtual Line znalazło się postanowienie tożsame z wpisanym do Rejestru klauzul niedozwolonych. W przypadku zawieszenia świadczenia usług konsument musiał uiścić opłatę abonamentową w pełnej wysokości. W ten sposób zmuszony był płacić za usługę, która nie była wykonywana.

Prezes UOKiK uznała, że spółka naruszyła zbiorowe interesy konsumentów, nakazała zmianę praktyki i nałożyła na spółkę Virtual Line karę 4 688 zł.

PS/źródło:UOKiK

Zobacz także:

Polska Telefonia Cyfrowa ukarana przez UOKiK

Polkomtel zapłaci 130 mln zł za uniemożliwienie kontroli UOKiK