Prezes UOKiK uznała, że spółka Fabryka Zdrowia Wierzbowski i Wspólnicy, prowadząca internetową aptekę, wprowadzała konsumentów w błąd podając nieprawdziwe informacje o promocyjnych cenach leków. UOKiK zakazał stosowania tej praktyki.



Działanie Fabryki Zdrowia polegało na tym, że na swojej stronie internetowej podawano dwie ceny: aktualną oraz przekreśloną ze wskazaniem ile klient zaoszczędzi dokonując danego zakupu. Spółka używała przy tym słowa „oszczędzasz”. UOKiK przeprowadził postępowanie, z którego wynika, że przekreślone ceny są zawyżone, gdyż nie obowiązywały bezpośrednio przed promocją. Okazało się, że ceny te wynikały z cenników hurtowni powiększonych o stosowną marżę.

Urząd uznał, że przedsiębiorca wywołał u klienta błędne przekonanie o większej niż w rzeczywistości atrakcyjności danej oferty jednakże zgodnie z prawem, każdy przedsiębiorca powinien poinformować o cenie oraz właściwościach oferowanego produktu lub usługi w rzetelny oraz pełny sposób. Jeśli podejmuje on działania mające na celu niedoinformowanie, dezorientację oraz wykorzystanie niewiedzy lub naiwności konsumenta są sprzeczne z prawem.

UOKiK wydał decyzję, w której m.in. nakazał Fabryce Zdrowia zaniechanie tej praktyki. Przedsiębiorca musi również opublikować odpowiedni fragment decyzji na swojej stronie internetowej. Decyzja jest prawomocna.

PS/źródło:UOKiK

Zobacz także:

Loterie smsowe pod lupą UOKiK i UKE

Polkomtel zapłaci 130 mln zł za uniemożliwienie kontroli UOKiK