Zgodnie z projektem Elektronicznej Platformy Usług Publicznych (ePUAP) pojawiła się możliwość elektronicznej rejestracji wniosków o wyznaczenie mediatora.

Elektroniczna rejestracja wniosków pozwala na szybki kontakt „online” z ministerstwem, dzięki czemu zainteresowane strony sporu otrzymują drogą internetową informację na temat rozpatrywanego wniosku, co w znacznym stopniu ułatwi i przyspieszy wzajemną komunikację. Internetowe składanie wniosku ma również na celu pełniejsze przygotowanie wskazanego mediatora do postępowania mediacyjnego.


Dostęp do elektronicznej wersji złożonego wniosku jest możliwy po wpisaniu w przeglądarkę internetową adresu dostępu do bazy danych o sporach zbiorowych http://194.181.190.5 oraz zalogowaniu się według następujących parametrów: nazwa użytkownika i hasło, które będą nadawane przez administratora systemu – pracownika Departamentu Dialogu i Partnerstwa Społecznego MPiPS. Login i hasło przyznane danemu pracodawcy lub związkowi zawodowemu składającemu wniosek, będą aktywne również w przypadku zaistnienia kolejnych sporów zbiorowych w przyszłości.

Wnioski przesyłane, jak dotychczas, pocztą będą nadal rozpatrywane zgodnie z procedurą.
Ewentualne pytania na temat elektronicznej rejestracji wniosku o wyznaczenie mediatora należy kierować do Departamentu Dialogu i Partnerstwa Społecznego: tel 22 661 16 27, fax 22 661 16 24, email: marek.winiczenko@mpips.gov.pl., www.mpips.gov.pl.

MPiPS/AS