Prezes UOKiK uznała, iż Aviva Towarzystwo Ubezpieczeń Ogólnych oraz UNIQA stosowały klauzule naruszające interesy konsumentów. Na przedsiębiorców zostały nałożone kary pieniężne.

Praktyką zakwestionowaną przez UOKiK było stosowanie postanowień bezprawnie różnicujących zasady obliczania odszkodowania. Zgodnie z zakwestionowanymi przez Prezes Urzędu warunkami w umowach autocasco Aviva Towarzystwa Ubezpieczeń Ogólnych i UNIQUA - kierowcy, którzy zdecydowali się na wypłatę pieniędzy na podstawie wyceny sporządzonej przez rzeczoznawcę ubezpieczyciela otrzymywali sumę pomniejszoną o podatek VAT. Tymczasem, zgodnie z prawem, za poniesioną szkodę należy się odszkodowanie w pełnym zakresie. Jak ustalił UOKiK, osoby, które zdecydowały się na zwrot kosztów na podstawie faktur dokonanej już naprawy, mogły liczyć na odszkodowanie zawierające ten podatek. Obaj ubezpieczyciele różnicowali wysokość odszkodowania w zależności od metody rozliczenia, na którą zdecydował się właściciel samochodu.

Zobacz: Zgoda UOKiK na koncentrację na rynku usług informatycznych

Za stosowanie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów Prezes UOKiK nałożyła karę finansową na Aviva Towarzystwo Ubezpieczeń Ogólnych w wysokości 469 297 zł, a na UNIQA 303 139 zł. Ponadto spółce UNIQUA Prezes Urzędu nakazała zaniechanie stosowania niedozwolonych praktyk, Aviva Towarzystwo Ubezpieczeń Ogólnych zaprzestało ich stosowania podczas postępowania. Decyzje nie są ostateczne, ponieważ spółki odwołały się do sądu.

PS/źródło:UOKiK

Zobacz także:

UOKiK wykrył kolejne nadużycia na rynkach lokalnych

Zgoda UOKiK na koncentrację na rynku usług budowlanych