Podczas posiedzenia rząd przyjął projekt ustawy o zmianie ustawy o radiofonii i telewizji oraz niektórych innych ustaw, regulujący podstawowe zagadnienia funkcjonowania mediów elektronicznych.

W projekcie nowelizacji ustawy uwzględniono rozwiązania, które zawarte są w dyrektywie 2010/13/WE o audiowizualnych usługach medialnych.
Zgodnie z projektem nowelizacji rozszerzeniu ulegną kompetencje Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji (KRRiT) o objęcie nadzorem wszelkich usług medialnych, przewidzianych w projekcie ustawy oraz ich dostawców. Ponadto przewodniczący KRRiT otrzyma możliwość nakładania kar pieniężnych.
Ponadto zgodnie z projektem nowelizacji ustawy, rejestracja usług medialnych ma dotyczyć programów telewizyjnych rozpowszechnianych wyłącznie w systemach teleinformatycznych oraz rozprowadzania programów.
Projekt nowelizacji ustawy ustanawia również ogólne reguły dla wszystkich usług medialnych. Zakazuje nawoływania do nienawiści oraz przewiduje rozwiązania ułatwiające osobom niepełnosprawnym wzrokowo lub słuchowo dostęp do programów.
Projekt uregulował także kwestie reklamy. Wskazano, że przerwa między kolejnymi blokami reklamowymi w audycji w programie telewizyjnym ma wynosić 20 minut, natomiast w programie radiowym – 10 minut. Filmy fabularne i telewizyjne będą mogły być przerywane co 30 minut. Zakaz przerywania reklamami obejmie: serwisy info i magazyny na temat aktualnych wydarzeń, audycje o treści religijnej, audycje publicystycznych i dokumentalne krótsze niż 30 minut oraz audycje przeznaczone dla dzieci.
Zmieniono również przepisy dotyczące sponsorowania. Będzie nim każdy wkład w finansowanie usługi medialnej lub audycji przez podmiot, który nie dostarcza usług medialnych i nie produkuje audycji. Odbiorcy usługi lub audycji muszą być poinformowani o sponsorowaniu. Panadto do projektu wprowadzono przepisy dotyczące promowania audycji europejskich.

PS/źródło:KPRM

Zobacz także:

Działania rządu w sprawie systemów wsparcia bezpośredniego

RM: Powstanie Narodowy Program Ochrony Zdrowia Psychicznego