Prezes UOKiK uznała, iż reklama sieci Plus, której hasło brzmiało „29 groszy za minutę do wszystkich” wprowadzała konsumentów w błąd.
Postępowanie przeciwko Polkomtel zostało wszczęte w grudniu 2010 roku w związku z zawiadomieniem złożonym Prezes UOKiK.
Wątpliwości Urzędu wzbudziły niepełne informacje prezentowane w reklamach oferty Rarka w MixPlusie dotyczące połączeń telefonicznych w cenie 29 groszy za minutę do wszystkich.
Zobacz: Zgoda UOKiK na przejęcie części Marcpolu
Kampania trwała we wrześniu 2009 roku. Jak ustalił UOKiK, atrakcyjna cena obowiązywała jedynie po spełnieniu określonych warunków, o których nie wspominały reklamy: aktywowania dodatkowo płatnego pakietu i jego pełnego wykorzystania. Niewykorzystanie lub przekroczenie limitu podwyższało koszt połączeń. W opinii Urzędu, konsument nie miał pełnych informacji o ofercie Polkomtel. Gdyby znał rzeczywiste warunki promocji, mógłby podjąć inną decyzję – nie zawierać umowy.
Zobacz: Netia uzyskała zgodę UOKiK na przejęcie Crowley'a
Prezes UOKiK uznała, że Polkomtel wprowadził konsumentów w błąd i nałożyła karę finansową blisko 1,86 mln zł. Spółka musi także publikować całą decyzję na swojej stronie internetowej przez sześć miesięcy oraz jej sentencję w dzienniku ogólnopolskim. Decyzja nie jest ostateczna – przedsiębiorca może się odwołać do sądu.
PS/źródło:UOKiK
Zobacz także:
Nieokreślenie terminu płatności za gaz narusza interesy konsumentów
UOKiK: Mlekovita ma zgodę na przejęcie SM w Białej Podlaskiej