W dniu 28 lipca 2010 roku Komisja Wspólna Rządu i Samorządu Terytorialnego uzgodniła 35 propozycji zmian w prawie oraz sprawy dodatkowe, w tym 3 projekty rozporządzeń przygotowane przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.

Przyjęte przez Komisję Wspólną akty prawne, opracowane w resorcie SWiA:

  • Projekt rozporządzenia w sprawie wykazu certyfikatów uprawniających do prowadzenia kontroli projektów informatycznych i systemów teleinformatycznych, który skierowany jest do osób ubiegających się o uzyskanie statusu kontrolera projektów i systemów teleinformatycznych. Przepisy będą określać warunki jakie będą wymagane od kandydata na kontrolera.
  • Zaaprobowany przez Komisję Wspólną projekt rozporządzenia MSWiA w sprawie centralnego punktu systemu centrów powiadamiania ratunkowego oraz punktów centralnych służb, który reguluje organizację i funkcjonowanie tzw. „centralnego punktu systemu centrów powiadamiania ratunkowego” oraz punktów centralnych służb ratowniczych i porządku publicznego. Przepisy ujęte w projekcie rozporządzenia mają na celu poprawę bezpieczeństwa obywateli dzięki usprawnieniu komunikacji pomiędzy służbami ratownictwa oraz porządku publicznego, przyjmującymi i obsługującymi zgłoszenia na numery alarmowe.
  • Projekt rozporządzenia MSWiA w sprawie orzekania o konieczności sprawowania przez osobę podlegającą obowiązkowi odbycia zasadniczej służby wojskowej bezpośredniej opieki nad członkiem rodziny, który określa sposób postępowania w sprawach orzekania o konieczności sprawowania bezpośredniej opieki nad członkiem rodziny przez osobę podlegającą obowiązkowi zasadniczej służby wojskowej. W rozporządzeniu określono także szczegółowo dokumenty, jakie są wymagane do złożenia wniosku o uznanie konieczności sprawowania bezpośredniej opieki nad członkiem rodziny.

PS/MSWIA