Prezes UOKiK uznała, że reklama Funduszu Hipotecznego Dom, naśladująca urzędowy komunikat, skierowana do konsumentów w podeszłym wieku, wprowadzała ich w błąd. Na spółkę została nałożona kara finansowa.

W latach 2009-2010 w urzędach pocztowych, klubach seniora oraz siedzibach Polskich Związków Emerytów, Rencistów i Inwalidów pojawiały się plakaty, które sprawiały wrażenie urzędowego komunikatu informującego o rencie hipotecznej przysługującej osobom urodzonym przed 31 grudnia 1944 roku. Tymczasem w rzeczywistości plakaty były reklamą jednego z produktów oferowanych przez Fundusz Hipoteczny DOM.

Zobacz: Canal Plus Cyfrowy ukarany za wprowadzanie konsumentów w błąd

We wrześniu 2011 roku Urząd wszczął postępowanie, które wykazało że reklama renty hipotecznej wprowadzała konsumentów w błąd. W opinii Urzędu adresaci komunikatu, czyli osoby w wieku powyżej 65 lat, mogli oczekiwać, że renta hipoteczna jest świadczeniem zagwarantowanym przez państwo, podczas gdy w rzeczywistości była to oferta zawarcia umowy dożywocia na komercyjnych zasadach. W ocenie Urzędu dla osób starszych autorytet władzy jest wyjątkowo silny, zatem reklama renty hipotecznej mogła sprawiać, że oferta FH DOM wydawała się bardziej korzystna niż w rzeczywistości.

Zobacz: Zgoda UOKiK na przejęcie Centralnego Ośrodka Informatyki i Górnictwa

Prezes UOKiK nakazała publikację treści decyzji na stronie internetowej FH DOM oraz w prasie bezpłatnej ukazującej się na terenie Warszawy, Sopotu i Zabrza oraz nałożyła karę pieniężną w wysokości 30 tys. zł. Decyzja nie jest prawomocna, przedsiębiorca może odwołać się do sądu.

PS/źródło:UOKiK

Zobacz także:

UOKiK planuje zmiany w prawie konkurencji

Spółdzielnie mieszkaniowe pod kontrolą UOKiK