Zwiększenie dostępu do pomocy telefonicznej dla dzieci na całym świecie - to jeden z postulatów Rezolucji uchwalonej przez przedstawicieli linii pomocowych dla najmłodszych.

Podczas 6. Międzynarodowych Konsultacji CHI przyjęto rezolucję, której celem jest zapewnienie, że telefoniczna pomoc najmłodszym będzie dostępna w każdym kraju. Przedstawiciele telefonów zaufania dla dzieci chcą promować stałe finansowanie dla wszystkich telefonów zaufania dla dzieci, a także zawieranie partnerstw z firmami z sektora IT i telekomunikacji, w celu zapewnienia dzieciom bezpłatnego dostępu do pomocy telefonicznej.

Zobacz: MS uruchomiło telefon dla osób pokrzywdzonych przestępstwem przemocy w rodzinie

Komitet Praw Dziecka ONZ oraz UN Study on Violence against Children uznały działania telefonów zaufania dla dzieci za podstawowe narzędzie przeciwdziałania krzywdzeniu i ochrony dzieci przed przemocą. Warto bowiem podkreślić, że przez ostatnie 10 lat telefony zaufania dla dzieci na całym świecie odebrały ponad 140 milionów połączeń od młodych ludzi potrzebujących opieki i ochrony. Konsultanci telefonów zaufania słuchają, doradzają, informują o możliwościach uzyskania pomocy specjalistycznej, a w razie konieczności oferują inne formy pomocy we współpracy z partnerskimi organizacjami i instytucjami.

Zobacz: Międzynarodowy Dzień Zapobiegania Przemocy wobec Dzieci

Uczestnicy spotkania w Durbanie wezwali partnerów rządowych, instytucjonalnych oraz sektor prywatny do uznania unikalnej roli telefonów zaufania dla najmłodszych we wzmacnianiu systemu ochrony dzieci oraz partnerstwa z telefonami zaufania dla dzieci w celu zapewnienia ciągłości usług i darmowego dostępu dzieci do pomocy telefonicznej. Chcą także aby cele zrównoważonego rozwoju POST-2015 ustanowione na rok 2015, objęły ochronę i wsparcie dzieci i młodzieży.

Zobacz także:

Grooming w europejskich regulacjach prawnych

Przymusowe leczenie dla niebezpiecznych przestępców