Prezes UOKiK wyraziła zgodę na utworzenie przez spółki AMS, Clear Channel Poland i Ströer wspólnego przedsiębiorcy. Będzie on zajmować się m.in. badaniem efektywności nośników reklamy zewnętrznej.
Uczestnicy koncentracji zajmują się świadczeniem usług reklamowych, w szczególności sprzedażą zewnętrznych powierzchni reklamowych.
Spółka AMS, należąca do grupy kapitałowej Agora posiada ok. 45 000 nośników.
Clear Channel Poland dysponuje ok. 8 200 nośnikami zlokalizowanymi w 65 miastach, a Ströer Polska ok. 18 500 nośnikami reklamowymi w 415 miastach.
Zobacz: UOKiK: Suomen Tähtivuokraus i Ramirent Europe mają zgodę na utworzenie wspólnego przedsiębiorcy
W trakcie postępowania UOKiK przeprowadził badanie rynku. Urząd zwrócił się o opinię dotyczącą transakcji do konkurentów uczestników transakcji m.in. Cityboard, BP Media, Business Consulting, Jet Line, Ruch oraz największych domów mediowych MediaCom, Starcom, Carat Polska, Mindshare Polska, Media Direction OMD.
W wyniku koncentracji spółek AMS, Clear Channel i Ströer powstanie nowy przedsiębiorca, którego podstawowym celem działalności będzie m.in. świadczenie usług analizy nośników reklamy zewnętrznej, m.in. prowadzenie badań rynku na użytek branży reklamy outdoorowej.
Zobacz: UOKiK ukarał Raiffeisen Bank Polska
Po przeprowadzeniu postępowania antymonopolowego Prezes Urzędu uznała, że koncentracja nie doprowadzi do istotnego ograniczenia konkurencji na rynku badań efektywności reklamy zewnętrznej w Polsce. Nowa firma nie prowadzi jeszcze działalności na tym rynku - spółka będzie świadczyć usługi w innym zakresie niż dotychczasowa działalność uczestników koncentracji.
PS/źródło:UOKiK
Zobacz także:
UOKiK: Bouygues Immobilier Polska i Ave Este Luxembourg mogą utworzyć wspólną firmę