statystyki

Kampania frekwencyjna przed wyborami do Europarlamentu

11.05.2009, 13:31; Aktualizacja: 19.03.2011, 13:16
Pierwsze akcje lokalne w ramach społecznej kampanii frekwencyjnej „Pępek Europy”odbędą się w kilkunastu miejscach w Polsce w najbliższy weekend (9-10 maja). Codziennie do koalicji na rzecz gromadnego udziału w eurowyborach przyłączają się nowe organizacje, z których każda przygotowuje lokalne akcje, happeningi i festyny. Wiele będzie się też działo w 700 szkołach w całej Polsce, które zadeklarowały swój udział w kampanii. „Pępek Europy” nie tylko zachęca do głosowania 7 czerwca, ale także pomaga w podjęciu decyzji jak zagłosować. Służy temu „Latarnik Wyborczy”.

Kluczowym elementem kampanii jest współzawodnictwo polskich gmin o uzyskanie tytułu „Pępka Europy”. Przypadnie on w udziale tej gminie, w której frekwencja w wyborach do Europarlamentu będzie najwyższa. Już teraz na stronie www.7czerwca.org.pl trwa wirtualna zabawa „Przesuń Pępek”. Każdy może tu zadeklarować swój udział w eurowyborach i sprawić, że to jego gmina będzie pępkiem Europy, choćby przez chwilę. Aktywny udział w kampanii zadeklarowało także prawie 700 szkół z całego kraju. Poprzez ciekawe działania przybliżają swoim uczniom wiedzę o Europie, jej kulturze i ustroju politycznym. Organizowane są konkursy, prezentacje multimedialne, pokazy filmów, wydawane są gazetki. Uczniowie przeprowadzają również sondy uliczne dotyczące udziału w wyborach. A na początku czerwca w zgłoszonych szkołach odbędą się prawybory, podczas których młodzi ludzie będą mieli okazję oddać swój głos na europarlamentarzystów, a przez to zachęcić także swoich rodziców do udziału w głosowaniu 7 czerwca. Natomiast 2 czerwca na 50 wyższych uczelniach odbędą się prawybory, które pokażą, jak mogą rozłożyć się głosy młodych ludzi podczas prawdziwego głosowania.


Pozostało jeszcze 25% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Galerie

Polecane