Z najnowszych badania "2009 Green Brands Global Survey" wynika, że konsumenci są skłonni poświęcić większą część swoich dochodów na towary wyprodukowane zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju.
Badanie zostało przeprowadzone w siedmiu krajach - USA, Wielkiej Brytanii, Chinach, Brazylii, Indiach, Niemczech i Francji. We wszystkich siedmiu krajach respondenci uważali, że produkty ekologiczne są droższe od swoich nieekologicznych odpowiedników. We wszystkich krajach również uczestnicy badania w większości deklarowali gotowość zapłacenia wyższej ceny za produkt ekologiczny. W czołówce znalazły się tutaj Indie, Chiny i Brazylia, gdzie odpowiednio 78%, 73% i 73% respondentów planuje przeznaczyć w tym roku więcej na zielone produkty.
Badanie wykazało, że rośnie popyt konsumentów na rzetelne informacje dotyczące sprzedawanych przez firmy produktów. Stanowi to poważne wyzwanie dla firm w obszarze komunikacji. Konieczna jest przejrzystość i wiarygodność, które można zagwarantować m.in. poprzez odpowiednie znakowanie produktów i rzetelne informowanie o ich składzie.
Respondenci zostali zapytani o wskazanie 10 marek, które w ich krajach stanowią liderów w obszarze zrównoważonego rozwoju. Wymieniano takie marki jak Body Shop, IKEA, Nivea czy Dove.
FOB/AS
Zobacz także: