Prezes UOKiK uznała, iż ulotki informacyjne spółki Vision Express wprowadzały konsumentów w błąd. Przedsiębiorca już teraz zobowiązał się do zmiany zakwestionowanych postanowień

Vision Express prowadzi na terenie całej Polski sieć salonów optycznych. Zastrzeżenia Urzędu wzbudziła ulotka informacyjna, którą przedsiębiorca udostępniał w swoich salonach.

Zobacz: UOKiK: Reklama nie może wprowadzać konsumentów w błąd

Zdaniem Prezes UOKiK treść ulotki mogła wprowadzać konsumentów w błąd co do zakresu przysługującego im prawa do reklamacji. Przedsiębiorca niezgodnie z prawem ograniczył możliwość zgłaszania reklamacji wadliwych okularów.



Zobacz: UOKiK wykrył kolejne nadużycia na rynkach lokalnych

Zgodnie z informacjami Vision Express, konsument nie mógł reklamować określonych przez przedsiębiorcę usterek m.in. przebarwień szkieł. Tymczasem, zgodnie z prawem, konsument może składać reklamację dotyczącą wszystkich usterek kupionego produktu.

Prezes UOKiK uznała, że przedsiębiorca wprowadził konsumentów w błąd. Vision Express zobowiązał się do zaniechania stosowania kwestionowanych postanowień i zmiany treści ulotki informacyjnej. Decyzja nie jest ostateczna, przysługuje od niej odwołanie do sądu.

PS/źródło: UOKiK

Zobacz także:

Ubezpieczyciele ukarani za stosowanie klauzul niedozwolonych

Vectra ograniczyła prawa abonentów