Od 7 marca 2012 roku do większości spraw administracyjnych i podatkowych musi być zakładana metryka, która zawierać ma dane urzędników i ich wpływ na rozstrzygnięcie w danej sprawie.

Taki wymóg wprowadza wchodząca w życie nowelizacja Kodeksu Postępowania Administracyjnego i Ordynacji podatkowej.

Dzięki metryce będzie wiadomo, kto brał udział w postępowaniu administracyjnym, co ma zapewnić przejrzystość prowadzonych spraw. Do tej pory bowiem nie było wiadomo, jakie zmiany wprowadzali podczas działań administracyjnych poszczególni urzędnicy.

Zobacz: Wyrok ETS w sprawie skreślenia z listy adwokatów urzędnika

Metryka będzie umieszczana zarówno przy dokumentach papierowych, jak i elektronicznych. Gdy urzędnik się zaloguje, system go rozpozna i odnotuje wykonanie czynności w konkretnej sprawie, oznaczając je datą i czasem.

Zobacz: Nowe stawki dla pracowników sądowych

Metryki spraw będących w toku w dniu wejścia w życie ustawy muszą być założone w ciągu 30 dni. Wskażą one osoby uczestniczące w sprawach od 7 marca.

PS/źródło:MAC

Zobacz także:

Chory urzędnik bez trzynastki

Urzędnik poniesie odpowiedzialność majątkową za swój błąd