Od 7 marca 2012 roku do większości spraw administracyjnych i podatkowych musi być zakładana metryka, która zawierać ma dane urzędników i ich wpływ na rozstrzygnięcie w danej sprawie.
Taki wymóg wprowadza wchodząca w życie nowelizacja Kodeksu Postępowania Administracyjnego i Ordynacji podatkowej.
Dzięki metryce będzie wiadomo, kto brał udział w postępowaniu administracyjnym, co ma zapewnić przejrzystość prowadzonych spraw. Do tej pory bowiem nie było wiadomo, jakie zmiany wprowadzali podczas działań administracyjnych poszczególni urzędnicy.
Zobacz: Wyrok ETS w sprawie skreślenia z listy adwokatów urzędnika
Metryka będzie umieszczana zarówno przy dokumentach papierowych, jak i elektronicznych. Gdy urzędnik się zaloguje, system go rozpozna i odnotuje wykonanie czynności w konkretnej sprawie, oznaczając je datą i czasem.
Zobacz: Nowe stawki dla pracowników sądowych
Metryki spraw będących w toku w dniu wejścia w życie ustawy muszą być założone w ciągu 30 dni. Wskażą one osoby uczestniczące w sprawach od 7 marca.
PS/źródło:MAC
Zobacz także: