statystyki

UOKiK o biletach lotniczych

10.11.2009, 05:08; Aktualizacja: 19.03.2011, 13:18
Opłata za obsługę pasażera, tłumienie hałasu, lotniskowa, podatek pokładowy, od pasażera - to tylko niektóre z kosztów, które ponosi konsument podróżujący samolotem. W ramach międzynarodowego projektu UOKiK sprawdzał jakie opłaty stosują linie lotnicze i jak je obliczają.

W 2008 roku tylko w Polsce porty lotnicze obsłużyły ponad 20,7 mln pasażerów. Wybierając podróż samolotem wielu z nas zwraca uwagę przede wszystkim na cenę biletu. Przewoźnicy lotniczy mają obowiązek w sposób rzetelny informować nas o pełnej kwocie swojej usługi. Poza wskazaniem ostatecznej ceny przedsiębiorca powinien określić, jeszcze na etapie rezerwowania biletu, wszystkie koszty, których nie można uniknąć podróżując samolotem, m.in.: opłaty za taryfę lub stawkę lotniczą, podatki, opłaty lotniskowe oraz inne opłaty, dopłaty i należności.


Pozostało 84% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Galerie

Polecane