Prezes UOKiK uznała, że Koleje Mazowieckie ograniczały prawa konsumentów do złożenia reklamacji. Przedsiębiorca zobowiązał się do zmiany zakwestionowanych praktyk.

Urząd zakwestionował postanowienie w regulaminie oraz treść pouczenia w wezwaniach do zapłaty Kolei Mazowieckich. W ocenie UOKiK ograniczały one prawa konsumentów do złożenia reklamacji.

Zobacz: UOKiK nałożył karę na Deutsche Bank PBC

Zgodnie z warunkami przewoźnika, tylko pasażer posiadający imienny bilet mógł dochodzić swoich praw w drodze reklamacji. Tymczasem, jak przypomina UOKiK, zgodnie z przepisami, jedynym warunkiem, który musi spełnić konsument chcący reklamować przejazd kolejowy jest posiadanie dokumentu przewozu, np. zwykłego biletu, niekoniecznie imiennego.

Przedsiębiorca zobowiązał się do zmiany kwestionowanych działań w ciągu trzech miesięcy od momentu uprawomocnienia się decyzji.

PS/źródło:UOKiK

Zobacz także:

UOKiK: Ultimo zastraszała dłużników