Prezes UOKiK uznała, że sklep internetowy zlotewyprzedaże.pl stosował postanowienia w regulaminie zakupów, które ograniczały prawa klientów.

Postępowanie przeciwko spółce Złote Wyprzedaże zostało wszczęte w marcu 2013 roku po zawiadomieniu miejskiego rzecznika konsumentów w Warszawie. Przedsiębiorca prowadzi sklep internetowy www.zlotewyprzedaze.pl.

Wątpliwości Urzędu wzbudziły postanowienia w regulaminie zakupów, które w jego ocenie, ograniczały prawa klientów.

Zobacz: UOKiK: Agencje nieruchomości z Łomży i Chełma złamały prawo

Spółka zastrzegała m.in., że zwrot towaru w ustawowym terminie 10 dni jest możliwy tylko w oryginalnym opakowaniu. Jednak jak przypomina Urząd przepisy tego nie wymagają.

UOKiK zakwestionował również postanowienie stosowane przez Złote Wyprzedaże, zgodnie z którym klient, który składał reklamację musi się zgodzić wyłącznie na naprawę produktu.

Jak poinformował Prezes Spółki Jacek Szlendak, Złote Wyprzedaże zastosowały się do zaleceń UOKiK. Szlendak podkreśla, że zmieniony regulamin już obowiązuje, a wszyscy klienci zarejestrowani w systemie zostali powiadomieni o tym fakcie drogą mailową. Dodał także, że stosowanie niedozwolonych praktyk nigdy nie było celem Spółki.

PS/źródło:UOKiK

Zobacz także:

UOKiK: Agencje nieruchomości z Łomży i Chełma złamały prawo