Prezes UOKiK uznała, że spółka ClickQuickNow wprowadzała konsumentów w błąd. W regulaminach konkursów organizowanych przez firmę brakowało bowiem podstawowych informacji dotyczących warunków uczestnictwa.

ClickQuickNow to spółka zajmująca się przetwarzaniem danych i zarządzaniem stronami internetowymi. Jest organizatorem konkursów on-line oraz SMS-owch, m.in. najszybszy sms wygrywa czy najszybszy wygrywa.

Postępowanie przeciwko spółce Prezes Urzędu wszczęła w marcu 2012 roku w związku z licznymi skargami konsumentów. W jego trakcie stwierdzono, że w regulaminie konkursów umieszczonych na stronach internetowych znajdowały się postanowienia tożsame z wpisanymi do rejestru klauzul niedozwolonych.

Zobacz: UOKiK: Legia Warszawa naruszyła prawa kibiców

Urząd ustalił, że w regulaminach konkursów brakuje podstawowych informacji o warunkach udziału w konkursie m.in. o cenie i liczbie SMS-ów, które uczestnik musi wysłać by w ogóle zakwalifikować się do gry. Tym samym konsument przystępując do rywalizacji nie mógł ocenić, że wiąże się ona z dodatkowymi kosztami- podkreśla UOKiK.

Zobacz: Sprzedaż praw do transmisji meczów polskiej kadry pod lupą UOKiK

Ponadto spółka przyznawała sobie prawo do wyłącznej interpretacji wszystkich nieprecyzyjnych postanowień zawartych w regulaminach organizowanych przez siebie konkursów. Zdaniem Urzędu postanowienie to świadczy o nierównym traktowaniu stron kontraktu oraz daje spółce możliwość nieograniczonego ingerowania w treść umowy.

Prezes UOKiK uznała, że spółka ClickQuickNow wprowadzała konsumentów w błąd wobec czego karę została ukarana sankcją w wysokości 23 903 zł. Dodatkowo spółka ma obowiązek publikacji przez 6 miesięcy decyzji na stronach internetowych konkursów.

Decyzja nie jest prawomocna, przedsiębiorca może dowołać się do sądu.

PS/źródło:UOKiK

Zobacz także:

UOKiK: Europejska Agencja Reklamowa stosowała praktyki niezgodne z prawem

UOKiK: Bać-Pol ma zgodę na przejęcie spółki Hampol