Prezes UOKiK uznała, iż Firma Handlowo Usługowa Zielińscy wprowadziła konsumentów w błąd i nałożyła na spółkę karę w łącznej wysokości ponad 27 tys. zł

Przedsiębiorcy działający pod nazwą FHU Zielińscy zajmowali się pośrednictwem w udostępnianiu kanałów telewizyjnych poprzez Internet poprzez witryny www.i-telewizja.pl, www.i-televvizja.pl oraz http://espy.pl.

600 kanałów telewizyjnych nie do końca darmowych

Urząd ustalił, że przedsiębiorcy wprowadzali konsumentów w błąd informując na stronach internetowych o możliwości odbioru za darmo 600 kanałów telewizyjnych w sieci. W rzeczywistości nieodpłatnie można było obejrzeć tylko do 20 kanałów, natomiast aby obejrzeć pozostałe należało pobrać bezpłatny program i dokonać aktualizacji. Opłata za aktualizację wynosiła 0,61 zł brutto – przelewem lub 61 zł brutto – za pośrednictwem dwóch sms-ów w cenie 30,50 zł każdy. Prezes UOKiK nałożyła na dwoje przedsiębiorców tworzących spółkę kary w łącznej wysokości 27 396 zł. Decyzja jest prawomocna.

"Data śmierci" nie za 1 zł

Jeden ze wspólników FHU „Zielińscy”, działając pod innym szyldem, także naruszył zbiorowe interesy konsumentów. W grudniu 2011 roku Prezes Urzędu uznała, że prowadząc działalność gospodarczą jako Pronatan stosował nieuczciwą praktykę rynkową. Przedsiębiorca na swojej stronie internetowej www.data-smierci.pl pod hasłem "Sprawdź swoją datę śmierci za 1 zł" (1,22 zł z VAT) sugerował, że cena wiadomości wynosi złotówkę. Jednak zgodnie z informacją na dole strony cena ta obowiązywała tylko przy płatności kartą. W rzeczywistości, konsument, który chciał poznać datę swojej śmierci musiał wysłać dwa smsy po 30,5 zł brutto każdy.

Prezes UOKiK stwierdziła, że przedsiębiorca naruszył zbiorowe interesy konsumentów i nałożyła karę 16 811 zł. Decyzja Prezes UOKiK w tej sprawie jest także prawomocna.

PS/źródło:UOKiK

Zobacz także:

Szykują się zmiany dotyczące e-handlu

Loterie smsowe pod lupą UOKiK i UKE