Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów podtrzymał decyzję Prezes UOKiK nakładającą karę w wysokości ponad 86 tys. zł na organizatora konkursu telewizyjnego spółkę One-2-One za stosowanie praktyk wprowadzających konsumentów w błąd.
Wyrok sądu dotyczy decyzji Prezes UOKiK z lipca 2011 roku. Wówczas Urząd uznał, że spółka One-2-One wprowadziła konsumentów w błąd nierzetelnie informując o nagrodach.
Ponadto postępowanie Urzędu wykazało, że w sms-ach zachęcających do udziału brakowało informacji dotyczących zasad konkursu.
Uczestnicy loterii nie mieli możliwości uzyskania dostępu do pełnej i rzetelnej informacji, o co zgodnie z prawem powinien zadbać przedsiębiorca- podkreślił UOKiK.
Zobacz: UOKiK: Gmina Fałków stosowała praktyki niezgodne z prawem
Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zgodził się ze stanowiskiem Prezes UOKiK.
Wyrok SOKiK z 29 sierpnia 2013 r. (XVII Ama 127/11) nie jest prawomocny. Przedsiębiorcy przysługuje apelacja.
PS/źródło:UOKiK
Zobacz także:
UOKiK: Zmowa cenowa przy transmisji meczów w systemie pay-per-view