Z raportu NIK wynika, że Urząd Lotnictwa Cywilnego nierzetelnie nadzorował spółki działające w lotnictwie oraz z naruszeniem prawa wydawał koncesje.

W ocenie NIK Urząd nie potrafił od działających w lotnictwie cywilnym spółek Jet Air i jej następcy OLT Express Regional wyegzekwować dokumentów niezbędnych do oceny wykonywania warunków koncesji. Do weryfikacji realizacji warunków koncesji zabrakło sprawozdań finansowych potwierdzonych przez biegłego rewidenta, uwierzytelnionych kopii ubezpieczeń części samolotów oraz informacji o zmianach w strukturze kapitałowej spółek- wynika z raportu.

Zobacz: NIK: System zarządzania kryzysowego funkcjonuje źle

Zdaniem Izby, Urząd wydał też koncesje dla OLT Express Regional i dla Yes Airways z naruszeniem przepisów prawa. W pierwszym przypadku przy wydawaniu koncesji zabrakło wymaganej prawem weryfikacji oświadczeń członków zarządu spółki OLT Express Regional, w drugim przypadku, określony przez ULC zakres działalności spółki Yes Airways nie odpowiadał zakresowi opisanemu w certyfikacie przewoźnika lotniczego- argumentuje NIK.

Zobacz: NIK wykryła nieprawidłowości w pracy ANR w Poznaniu

Wszystko to - a zwłaszcza brak skutecznego nadzoru - doprowadziło zdaniem NIK do zbyt późnego zawieszenia działalności spółek nierealizujących warunków koncesji.

Działania ULC ocenione w wystąpieniu NIK miały miejsce od kwietnia 2011 roku do końca lutego 2012.

PS/źródło:NIK

Zobacz także:

NIK: Profilaktyka narkotykowa w szkołach jest nieskuteczna