Rząd: na drogach publicznych tylko pojazdy o maksymalnym nacisku 11,5 tony na oś

12.04.2011, 16:57; Aktualizacja: 12.04.2011, 17:40

Po drogach publicznych będą mogły jeździć pojazdy o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi napędowej do 11,5 tony - zdecydował we wtorek rząd. Za przejazd pojazdów nienormatywnych bez zezwolenia miałyby być pobierane kary.

wróć do artykułu

Redakcja gazetaprawna.pl
Źródło:PAP
Polub Gazetaprawna.pl

Polecane

Reklama

Komentarze (3)

  • NIEMCY PEAWIE WOG NIE WAŻĄ A DROGI NIETKNIĘTE USZK(2011-04-12 21:16) Zgłoś naruszenie 00

    Popatrzcie W NRD DDR jak po 20-stu latach od budowy wyglądają drogi BEZ ŻADNEGO REMONTU!!!
    Cały kraj zabudowali nowymi drogami w ok 3-szy lata i posłóżą bez remontu następne 30-:-40 lat.
    Te same warunki geologiczne albo gorsze (góry), rucg 5 razy więkrzy, tonaż maksymalny, wagę spoatkałem 1-den raz na 15-lat.

    PO ODBIORY JAKOŚCI ROBÓT ZAKRYTYCH I WSZELKIE INNE ROBI CENTRALNA KOMISJA MINISTERSTWA ZDAJĄCY RAZEM Z DEUTSCHE-AUTOBAN JAKO PRZYJMUJĄCY DO EKSPLOATACJI

    PROSTU ZŁODZIEJOM I SZWNDLARZOM NIE DAJĄ BUDOWAĆ DRÓG.

    Odpowiedz
  • Ksebki(2011-04-12 19:24) Zgłoś naruszenie 00

    Wystarczyłoby rozmieścić wagi na mostach na linii Wisły i 75% pojazdów byłoby przeważone.

    Odpowiedz
  • antygłupota(2011-04-12 18:35) Zgłoś naruszenie 00

    To jest jakaś kpina. co to za kara? 6 tys. zł i zerowe prawdopodobieństwo wykrycia przewinienia. To powinno być minimum 60 tys. i nieuchronnosć tej kary.

    Gdzie są wagi do ważenia tych pojazdów? jest ich jak na lekarstwo. ITD ma przenośne wagi ale ich nie używa tłumacząc się brakiem odpowiedniego, homologowanego podłoża pod te wagi. Dlaczego w USA potrafili pomyśleć i gęsto wybudowali przy autostradach wielkie stacje ważenia pojazdów, a u nas to niemożliwe? Dlaczego MI tłumaczy się brakiem środków? Dlaczego nikt nie potrafi pomyśleć w ten sposób, że warunkiem zbudowania stacji benzynowej przy autostradzie przez prywatnego inwestora nie jest budowa stacji ważenia? Przecież w ten sposób można prywatnymi pieniędzmi zapewnić właściwą infrastrukturę publiczną? Skoro właściciel stacji będzie zarabiał miliony w związku z autostradą to można by na niego przerzucić koszt budowy stacji ważenia.

    W USA, gdy zapala się czerwone światło wszystkie samochody ciężarowe muszą zjeżdżać na ważenie, wagi są gęsto rozmieszczone i nie ma możliwości uniknięcia ważenia. U nas ważenie to fikcja. Jak już sie ITD zabierze do ważenia, to info na CB pozwala ominąć punkt ważenia.

    Czy naprawdę stać nas na miliardy na budowę dróg, które ulegną szybkiej degradacji? Oszczędność na stacjach ważenia to kuriozum. Brawo wszystkie kolejne, niemyślące rządy.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Galerie

Polecane