Teraz kancelarie prawne są jednym z najbardziej potrzebnych elementów dynamicznie rozwijającej się w Polsce gospodarki rynkowej. Szybko rośnie ich liczba, wzrasta zatrudnienie, gwałtownie przybywa klientów. Nasi prawnicy muszą sprostać coraz trudniejszym wymaganiom rynkowym. Muszą władać obcymi językami, znać systemy prawne innych krajów i mieć praktykę biznesową. Klienci świetnie płacą, ale też są bardzo wymagający. Szukają kancelarii doświadczonych, dyskretnych, wiarygodnych, o ustalonej renomie rynkowej.

Od lat Gazeta Prawna z uwagą obserwuje rozwój rynku usług prawniczych w naszym kraju. Pięć lat temu zorganizowaliśmy pierwszy ranking kancelarii prawniczych. W ten sposób Gazeta Prawna postanowiła promować kancelarie, które najlepiej odpowiadają potrzebom klientów i rynku. Nasz konkurs zadomowił się na stałe w kalendarzu prestiżowych wydarzeń. Jego rozstrzygnięcia są doceniane i komentowane przez środowisko prawnicze.

Kryteria ocen kancelarii były zawsze tworzone w porozumieniu z uczestnikami naszego rankingu. W tym roku także wprowadziliśmy szereg innowacji. Po raz pierwszy oceniliśmy skuteczność pracy kancelarii - wprowadziliśmy kryterium wygranych spraw. Cel był jeden: maksymalnie obiektywna ocena poszczególnych kancelarii.

Czy nam się to udało? Przekonają się Państwo sami. Mogę tylko powiedzieć, że w porównaniu z rokiem ubiegłym w czołówce najlepszych pojawiły się kancelarie, które do tej pory znajdowały się na odległych pozycjach. Coraz skuteczniej małe zespoły spoza Warszawy konkurują z rynkowymi gigantami. Ten rok do szczególnie udanych może zaliczyć z pewnością kancelaria Synowiec Opatowski Wierchowicz Spółka Partnerska z Gorzowa Wielkopolskiego. Cieszy nas zaangażowanie prawników w działalność pro publico bono. Widać, że rynek jest coraz bardziej konkurencyjny i klienci mają w czym wybierać.

O silnej pozycji i sukcesie kancelarii świadczy przede wszystkim jej renoma. Nasz ranking pozwala poznać ją i ocenić.