Zmiana prawa - Powiaty będą samodzielnie decydowały o lokalizacji i trybie pracy centrów zarządzania kryzysowego.
Sejm przyjął nowelizację ustawy o zarządzaniu kryzysowym. Posłowie przyjęli poprawkę Senatu, która określa, że dopiero od 2011 roku w budżecie jednostki samorządu terytorialnego będzie tworzona rezerwa celowa na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego. Środki na ten cel nie będą mniejsze niż 0,5 proc. wydatków budżetu jednostki samorządu terytorialnego, pomniejszonych o wydatki inwestycyjne i na wynagrodzenia.
Przyjęta nowelizacja umożliwi powiatom taki wybór usytuowania i trybu pracy centrum zarządzania kryzysowego, który będzie najbardziej efektywny dla danej jednostki samorządu terytorialnego. Centra te muszą gwarantować całodobowy obieg informacji w sytuacjach kryzysowych. W miejscowościach będących jednocześnie siedzibami powiatów i miast na prawach powiatu, na podstawie porozumienia zawartego między tymi jednostkami samorządu terytorialnego, może być tworzone wspólne centrum zarządzania kryzysowego.
Zmieniona została także definicja zarządzania kryzysowego, która obejmie działania związane z usuwaniem skutków sytuacji kryzysowych oraz odtwarzanie zasobów infrastruktury krytycznej.
Nowelizacja trafi teraz do podpisu prezydenta. Większość przepisów wejdzie w życie po 30 dniach od ich publikacji w Dzienniku Ustaw.