• ZEBRAŁ SIĘ PARLAMENT VI KADENCJI. Po raz pierwszy wczoraj zasiedli w ławach poselskich i senackich nowo wybrani posłowie i senatorowie. Ustępujący premier, który wcześniej podał swój rząd do dymisji, podsumował dwuletni dorobek swego rządu, zaliczając do swoich sukcesów m.in. 13-proc. wzrost gospodarczy. Wymienił też najważniejsze sprawy do załatwienia dla swego następcy.
  • PROJEKTY USTAW DO PONOWNEGO PRZYJĘCIA. Wczoraj Rada Ministrów zaakceptowała wykaz projektów ustaw, które wymagają ponownego przyjęcia i skierowania do Sejmu VI kadencji. W wykazie uwzględniono m.in. projekty ustaw nowelizujących między innymi następujące ustawy: o swobodzie działalności gospodarczej, o funduszach inwestycyjnych, o obrocie instrumentami finansowymi, o ofercie publicznej i warunkach wprowadzania instrumentów finansowych do zorganizowanego obrotu oraz o spółkach publicznych, o rachunkowości, o drogach publicznych, a także kodeksy: rodzinny i opiekuńczy, postępowania cywilnego (trzy różne nowelizacje), kodeksu cywilnego, karnego, postępowania karnego oraz wykroczeń.
  • STATUT WARSZAWY DO POPRAWKI. Komisja statutowo-regulaminowa Rady Warszawy rozpatrzyła zastrzeżenia premiera Jarosława Kaczyńskiego do projektu statutu miasta. Dokument zostanie ponownie przedłożony pod obrady rady 22 listopada. W połowie października premier negatywnie zaopiniował projekt statutu stolicy, który we wrześniu przyjęła Rada Warszawy. W ocenie premiera niektóre przepisy mają zbyt lakoniczny charakter.
  • PREMIER OKREŚLIŁ ZASADY NISZCZENIA AKT. Zarządzenie prezesa Rady Ministrów określa procedurę niszczenia dokumentacji uznanej za nieprzydatną dla Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego. Zarządzenie określa, jak ABW ma kwalifikować swe akta jako dokumenty archiwalne (podlegające dalszemu przechowywaniu), a jak jako niearchiwalne (podlegające zniszczeniu, po ich ocenie pod kątem przydatności dla ABW).
  • DEBATA O PRAWACH KONSUMENTÓW. Konsumentów portret własny - taki był wczoraj temat debaty zorganizowanej przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Dyskutowano nad sposobami oddziaływania na decyzje handlowe konsumentów, etyką w reklamie oraz nad tym, w jaki sposób słabsi uczestnicy rynku mogą przyczynić się do eliminacji naruszeń w tym obszarze. Mimo kilkunastu lat gospodarki wolnorynkowej konsumenci najczęściej kupują pod wpływem reklam i często przez to wpadają w różne pułapki. Udział w dyskusji wzięli przedstawiciele środowiska akademickiego, branży reklamowej, etycy oraz przedsiębiorcy.
MPS, KR