Ćwiąkalski: nie popieram strajku sędziów; KRS zaniepokojona

30.05.2008, 16:11; Aktualizacja: 31.05.2008, 09:35

Wielokrotnie mówiłem, że nie popieram tego strajku i on nie zmieni mojej determinacji w dążeniu do poprawy sytuacji sędziów - powiedział dziś minister sprawiedliwości Zbigniew Ćwiąkalski, oceniając tzw. dzień bez wokandy.

wróć do artykułu

Redakcja gazetaprawna.pl
Źródło:PAP
Polub Gazetaprawna.pl

Polecane

Reklama

Komentarze (30)

  • lex(2010-11-19 17:24) Zgłoś naruszenie 00

    Podwyżki należy dać innym grupom zawodów,bardziej potrzebującym.Jaka praca,taka płaca.

    Odpowiedz
  • Kolejny czytelnik - zainteresowany(2008-06-01 19:53) Zgłoś naruszenie 00

    Po przeczytaniu wszyskich śmiem zapytać kto powinien zarabiać dobrze , kto lepiej a kto naj... Czym kierować się przy wysokości wynagrodzenia - rynkiem , decyzjami w imieniu państwa a może cwaniactwm. Jaki przyjąć system wartości? Co jest ważne dla niezależność , czy może uległość i interes? Moim zdaniem zły to gospodarz co nie dba o swych p..... (robotników). Niezależnie od indywidualnej osoby sędziego pamiętać należy o treści konstytucji iż władza sądownicza winna być równoważną z pozostałymi, a niestety wynagrodzenia są jednym może , nie najważniejszym ale przyziemnym problemem który rzutuje w jakimś stopniu na niezależność. Oceniając pamiętać należy iż sędzia nie może "dorobić" pomimo swej wiedzy ( poza edukacją i pracą naukową która z istoty rzeczy jest elementem zjawiskowym)

    Odpowiedz
  • Qimbuł(2008-06-01 19:37) Zgłoś naruszenie 00

    do Ireny Anny: Popieram w zupełności - nie ma lepszej opcji, przecież za uczciwą pracę powinni dostać uczciwe pobory, tylko ci co na to zasługują.

    Odpowiedz
  • Czytelnik(2008-06-01 12:29) Zgłoś naruszenie 00

    Petty chyba sobie żartuje, bo przecież niemożliwe, żeby rozsądnie myślący człowiek tak właśnie myślał.

    Odpowiedz
  • zdziwiony(2008-06-01 11:19) Zgłoś naruszenie 00

    do petty czyli w dalszym ciagąu praca umysłowa jest mniej ważna iwartościowa niż fizyczna ech dzieci PRL i gwałtownego postępu

    Odpowiedz
  • Irena Anna(2008-05-31 20:42) Zgłoś naruszenie 00

    Uważam że podwyżka wynagrodzenia jest formą nagrody za dobrą pracę.Dlatego jestem przeciwna podwyższaniu wynagrodzeń wszystkim sędziom. Podwyżki powinni dostać najlepsi sędziowie a ci mierni mieli by motywację do lepszej pracy i zasłużenia na podwyżkę bo ile to cierpień przysparzają ludziom poprzez lekceważące traktowanie spraw i powinni wstydzić się wyciągać rękę po podwyżkę.

    Odpowiedz
  • lexlibertadores(2008-05-31 13:36) Zgłoś naruszenie 00

    do Krzysztofa, dobre!

    Odpowiedz
  • lexlibertadores(2008-05-31 13:31) Zgłoś naruszenie 00

    do Poluta, nie jest sędzią tylko radcą prawnym dlatego nie jestem zaintereowwany osoboście podywżakami dla sędziów, uważam jednak, że dyche powinni brać w rejonie. Ja tam o swoje zarobki jest spokojny, he, he

    Odpowiedz
  • petty(2008-05-31 12:05) Zgłoś naruszenie 00

    Ja jestem za obniżką wynagrodzeń sędziów i posłów i urzędników też,a w zamian dołożyć np. górnikom,którzy dużo ciężej pracują niż sędziowie...

    Odpowiedz
  • Qimbuł.(2008-05-31 11:07) Zgłoś naruszenie 00

    #

    8: Qimbuł. (2008-05-31 09:59)
    Ci co są srawiedliwymi sędziami powinni pracować, zaś nie lubiejący swej pracy, ci co nie ptrafią obiektywnie oceniać poszczególnych sytuacji z tej pracy powinni odejść i nie wydawać krzywdzących wyroków,nie przekręcać sytuacji - z niewinnych robić winnych a winnych niewinnych i pisać uzasadnienia nie wiele mającego wspólnego z prawdą. Bowiem nie pobory w tej pracy są najważniejsze a uczciwe podejście do sprawy.Ja nad krzywdy jaką wyrządziła mi asesor, a następnie w postępowaniu odwoławczym sędziwie z powodu, że tej sprawy nie czytali, nie potrafię przejść do porządku dziennego.Sąd którego nie znając człowiek traktuje jako sprawiedliwy okazał się w swym postępowaniu niczym mafia.

    Odpowiedz
  • CZytelnik(2008-05-31 09:45) Zgłoś naruszenie 00

    Brawo Krzysztof!!! Ale ludzie i tak w przeważającej większości tego nie zrozumieją....

    Odpowiedz
  • krzysztof(2008-05-31 09:23) Zgłoś naruszenie 00

    do poluta: może kiedyś będziesz niesłusznie oskarżony przez prokuraturę, jakiś urzędnik podejmie niesłuszną decyzję w twojej sprawie, będzie chciał cię wywłaszczyć z twojego mieszkania, czy tam działki, zus zle naliczy ci rentę, czy emeryturę, wtedy być może będziesz chciał, żeby sędzia nie był urzędnikiem i żeby miał motywację do orzekanie przeciwko innym funkcjonariuszom państwa, np. zeby miał motywację do zadania pytania do trybunału konstytucyjnego, a teraz może sobie pomyslec, że po co się wychylać, poza tym warto też chyba mieć kogoś mądrego za stołem sędziowskim, bo co stronom przyjdzie po ich arcymądrych świetnie wykształconych i solidnie opłaconych mecenasach, gdy sędzia, czy też jak piszesz urzędnik, będzie przeciętniakiem (a tak na marginesie inwektywy nie wzmacniają siły argumentu, a jedynie demagogię twojej wypowiedzi)

    Odpowiedz
  • CZytelnik(2008-05-31 09:19) Zgłoś naruszenie 00

    A co będzie, Szanowny PAnie Polut, gdy nieumyślnie spowoduje PAn wypadek, co może tak naprawdę zdarzyć się każdemu? Kto ma wtedy sądzić Pana sprawę i np. zadecydować o zakazie prowadzenia pojazdów? To dla Pana też nieistotne?

    Odpowiedz
  • DEMO(2008-05-31 09:18) Zgłoś naruszenie 00

    Zgadzam się ! ĆWĄKALSKI WON !! Przecież ten gość jest zupełnie bez wyrazu i własnego zdania !! Nigdy w wymairze sprawiedliwości nie będzie dobrze jak na jego czele będzie stał teoretyk (profesor) przynależny do najbardziej zatwardziałej i niereformowalnej aspołecznej korporacji - adwokatów. Ćwiąkalski wracaj na UJ !

    Odpowiedz
  • Czytelnik(2008-05-31 09:17) Zgłoś naruszenie 00

    A czy Szanowny PAn Polut wie, jak cieszył się kiedyś mój oskarzony, gdy go uniewinniłem, bo były pracodawca fałszywie go oskarżył o przywłaszczenie? Cieszył się jak dziecko, bo nie wierzył wcześniej w taką możliwość - przecież skoro Prokurator oskarżył, to Sąd miał niby tylko przyklepać.

    Odpowiedz
  • Czytelnik(2008-05-31 09:16) Zgłoś naruszenie 00

    Panie Polut - albo zostałby Pan pobity. Lub zgwałcono PAnu żonę.

    Odpowiedz
  • Czytelnik(2008-05-31 09:14) Zgłoś naruszenie 00

    Panie Polut, co by było, gdyby rozjechał Pana samochód, oskarżony nie ptrzyznawał się, prowadzony byłby proces z Panem jako pokrzywdzonym, czy też oskarżycielem posiłkowym. Czy uważałby Pan, że decyzja w tej konkretnej sprawie nie ma znaczenia?

    Odpowiedz
  • RAS(2008-05-31 09:13) Zgłoś naruszenie 00

    ĆWIĄKALSKI MUSI ODEJŚĆ - TO PACHOŁEK KORPORACJI, KTÓRY MYŚLI TYLKO O TYM JAK KOLESIOM ZAŁATWIĆ STANY SPOCZYNKU, BY MIELI WIĘCEJ KASY NA STAROŚĆ !! ĆWIĄKALSKI ZAROBIŁ W UBIEGŁYM ROKU PONAD 950 TYSIĘCY PLN WIĘC JAK ON MA ZROZUMIEĆ ASESORA, KTÓRY PRACUJE ZA 3200 PLN NA RĘKĘ ?

    Odpowiedz
  • Wacław I(2008-05-31 08:26) Zgłoś naruszenie 00

    do rere

    Nikt nigdy nie mówił, że trzy władze są równe, ale że są w "równowadze", a to znacząca różnica. Jak idziesz po linie i utrzymujesz się w równowadze to przechylasz się raz w jedną raz w drugą stronę, a jeśli nie jesteś to spierd... się na pysk.

    Ot w duszy grała mi taka krótka analiza lingwistyczna.

    Odpowiedz
  • rere(2008-05-31 07:49) Zgłoś naruszenie 00

    do poluta- pracownicy opieki społecznej, kuratorzy i inni urzędnicy nie sa przedstawicielami władzy, a sędziwoie i posłowie są. Jeżeli istnieje równość wszytskich władz, to dlaczego władza wykonawcza ma decydować o tym ile zarobią sędziowie. Sędzowie nie mają wpływu na uchwalanie ustaw, wydawanie rozporzadzeń przez władze wykonawczą, nie maja tez wpływu na wysokośc wynagrodzeń pozostałych dwóch władz. Gdzie więc jest ta równość trzech władz, bo ja jej nie widzę. A minister Ćwiąkalki jest po prostu obłudny, dba tylko o swój stołek, żeby z niego nie wylecieć, bo jakby opowiadał się za podwyżkami do Tusk wyrzuclby go. Sam natomiast nie przyszedłby pracować do sądu za te pieniądze, które otrzymują obecenie sedziowie. Już kiedyś powiedział, że za takie pieniądze żaden szanujący się adwokat nie pracowałby. Acha i jeszcze jedno polut żaden urzędnik nie pisze wielostronicowych, nawet po 100 stron, uzasadnień mając termin 14 dni. A zadrza się, że sedzia w miesiacu ma do napisania 10 uzasadnień.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Galerie

Polecane