statystyki

Problem z odzyskaniem pieniędzy za odwołaną wycieczkę z powodu koronawiursa. RPO interweniuje

autor: Szymon Cydzik11.05.2020, 10:14; Aktualizacja: 11.05.2020, 10:14
W praktyce oznacza to, że obecnie zamiast dwóch tygodni podróżni na zwrot pieniędzy poczekają co najmniej pół roku. W tym czasie ich fundusze są niejako zamrożone na kontach biur podróży.

W praktyce oznacza to, że obecnie zamiast dwóch tygodni podróżni na zwrot pieniędzy poczekają co najmniej pół roku. W tym czasie ich fundusze są niejako zamrożone na kontach biur podróży.źródło: ShutterStock

Rzecznik praw obywatelskich wystąpił do Ministerstwa Rozwoju z wnioskiem o podjęcie działań w sprawie osób, które nie mogą odzyskać środków wpłaconych na wycieczki odwołane z powodu pandemii koronawirusa.

Artykuł 15k ust. 1 ustawy z 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz.U. z 2020 r. poz. 374) stanowi, że odstąpienie od umowy lub rozwiązanie przez organizatora turystyki umowy o udział w imprezie turystycznej, które jest bezpośrednim efektem wybuchu pandemii, jest skuteczne 180 dni po doręczeniu drugiej stronie. Nie jest zaś skuteczne w ogóle, jeśli za zgodą klienta organizator turystyki przekaże mu voucher na kwotę nie niższą niż wartość opłaconej wycieczki, ważny co najmniej przez rok od daty odwołanej imprezy.


Pozostało jeszcze 63% treści

2 dostępy do wydania cyfrowego DGP w cenie
9,80 zł Za pierwszy miesiąc.
Oferta autoodnawialna
PRENUMERATA 2020
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Galerie

Polecane