statystyki

Problem z odzyskaniem pieniędzy za odwołaną wycieczkę z powodu koronawiursa. RPO interweniuje

autor: Szymon Cydzik11.05.2020, 10:14; Aktualizacja: 11.05.2020, 10:14
W praktyce oznacza to, że obecnie zamiast dwóch tygodni podróżni na zwrot pieniędzy poczekają co najmniej pół roku. W tym czasie ich fundusze są niejako zamrożone na kontach biur podróży.

W praktyce oznacza to, że obecnie zamiast dwóch tygodni podróżni na zwrot pieniędzy poczekają co najmniej pół roku. W tym czasie ich fundusze są niejako zamrożone na kontach biur podróży.źródło: ShutterStock

Rzecznik praw obywatelskich wystąpił do Ministerstwa Rozwoju z wnioskiem o podjęcie działań w sprawie osób, które nie mogą odzyskać środków wpłaconych na wycieczki odwołane z powodu pandemii koronawirusa.

Artykuł 15k ust. 1 ustawy z 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz.U. z 2020 r. poz. 374) stanowi, że odstąpienie od umowy lub rozwiązanie przez organizatora turystyki umowy o udział w imprezie turystycznej, które jest bezpośrednim efektem wybuchu pandemii, jest skuteczne 180 dni po doręczeniu drugiej stronie. Nie jest zaś skuteczne w ogóle, jeśli za zgodą klienta organizator turystyki przekaże mu voucher na kwotę nie niższą niż wartość opłaconej wycieczki, ważny co najmniej przez rok od daty odwołanej imprezy.


Pozostało 63% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Galerie

Polecane