TSUE: Miejsce pakowania może wpływać na walory towaru

autor: Elżbieta Dominik18.01.2019, 11:00; Aktualizacja: 18.01.2019, 11:20
Trybunał zaznaczył, że celem wymogu pakowania produktu chronionego oznaczeniem geograficznym na określonym obszarze jest zachowanie jakości, zagwarantowanie pochodzenia oraz zapewnienie kontroli tego produktu.

Trybunał zaznaczył, że celem wymogu pakowania produktu chronionego oznaczeniem geograficznym na określonym obszarze jest zachowanie jakości, zagwarantowanie pochodzenia oraz zapewnienie kontroli tego produktu.źródło: ShutterStock

Produkty chronione oznaczeniami geograficznymi powinny być nie tylko wytwarzane na określonym obszarze, ale - jeżeli jest to niezbędne, by zachowały jakość - również konfekcjonowane

Tak wynika z orzeczenia Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE) z 19 grudnia 2018 r. w sprawie C 367/17. Trybunał udzielał wskazówek niemieckiemu sądowi patentowemu w sprawie sporu dotyczącego krojenia i pakowania szynki szwarcwaldzkiej.

Stowarzyszenie S zarejestrowało w 1997 r. oznaczenie geograficzne „Schwarzwälder Schinken” (szynka szwarcwaldzka). Kilka lat później złożyło w niemieckim Urzędzie ds. Patentów i Znaków Towarowych (DPMA) wniosek o dokonanie zmian w specyfikacji produktu, domagając się, by szynka była krojona i pakowana w danym regionie geograficznym. Sprzeciw wobec wniosku zgłosiła firma EC – dystrybutor produktów mięsnych zajmujący się krojeniem i pakowaniem szynki szwarcwaldzkiej poza regionem wytwarzania. Po rozpatrzeniu sprawy niemiecki urząd ds. patentów oddalił wniosek, uznając go za niezgodny z przepisami. Sprawa trafiła do federalnego sądu patentowego, a ten w 2011 r. uchylił decyzję urzędu. Następnie to EC wniosła odwołanie do federalnego trybunału patentowego, a ten uchylił wyrok i nakazał ponowne rozpoznanie sprawy przez sąd patentowy.


Pozostało jeszcze 68% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Galerie

Polecane