statystyki

Dozór techniczny naprzeciw oczekiwaniom biznesu

autor: Piotr Szymaniak20.07.2016, 07:19; Aktualizacja: 20.07.2016, 10:31

Decyzje o dopuszczeniu sprzętu do użytkowania i protokoły z badań będą mogły być wydawane w formie elektronicznej. Kupując urządzenie z aktualnymi badaniami, nowy właściciel nie będzie też musiał wykonywać ich na nowo.

Reklama


Reklama


Zmiany w ustawie o dozorze technicznym (t.j. Dz.U. z 2015 r. poz. 1125) to jeden z elementów pakietu „100 zmian dla firm” opracowanego przez Ministerstwo Rozwoju. Projekt przewiduje m.in. likwidację absurdalnych obowiązków przedsiębiorców, którzy kupują używane urządzenia techniczne podlegające dozorowi (np. wózki widłowe, dźwigi, żurawie, kotły, podnośniki, butle gazowe etc.).

Dziś jeśli firma kupuje urządzenie, które jest dopuszczone do eksploatacji i ma ważne badania techniczne, i tak musi po zakupie jeszcze raz przeprowadzić sprawdzenie i uzyskać dopuszczenie do użytkowania. Gdy więc poprzedni właściciel przeprowadził okresowe badania ważne np. przez 10 lat i po roku zbywa sprzęt, to nowy musi przeprowadzić ponowne badania, mimo że sprzęt jest bezpieczny jeszcze przez dziewięć lat.

– Dziś każda zmiana właściciela urządzenia powoduje konieczność powiadomienia Urzędu Dozoru Technicznego (UDT) i przeprowadzenia badań, co generuje niepotrzebne koszty i zabiera czas. Naszym zdaniem nie ma takiej potrzeby – mówi Mariusz Haładyj, podsekretarz stanu w MR.


Pozostało jeszcze 71% treści

PROMOCJA
Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc już od 33,00 złZamów abonament

Przeczytaj artykuł
Koszt SMS-a 2,46 złZapłać sms-emMasz już kod?
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Zapoznaj się z regulaminem i kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Prawo na co dzień

Galerie

Wyszukiwarka kancelarii

SzukajDodaj kancelarię

Polecane

Reklama