statystyki

Adwokat na walizkach, czyli o zmianie adresu kancelarii

11.05.2016, 06:35; Aktualizacja: 11.05.2016, 06:49
Bartłomiej Witucki, adwokat

Bartłomiej Witucki, adwokatźródło: Materiały Prasowe

Adwokat Bartłomiej Witucki: Nawet jeśli adwokatowi zależy na długotrwałym najmie, to należy być ostrożnym z umowami na czas określony. Trudno przewidzieć co się wydarzy w życiu, czasem wypadek losowy może zniweczyć plany. Wówczas umowa zawarta na np. okres pięciu lat może okazać się kłopotem.

Reklama


Reklama


W ciągu trzech lat, trzeci raz zmienia pan lokalizację kancelarii. Z jakimi problemami się to wiąże?

Bartłomiej Witucki, adwokat

Bartłomiej Witucki, adwokat

źródło: Materiały Prasowe

Zwykle nie jest to łatwe zadanie. Oczywiście skala trudności zależy od wielkości kancelarii, choćby w rozumieniu liczby dokumentów, książek, wyposażenia itd., jak i możliwości technicznych i finansowych. Jeśli adwokat prowadzi kilkadziesiąt spraw sądowych czy więcej, prowadzi stałą obsługę kilku firm, a do tego planuje się przenieść do innego miasta i całą przeprowadzkę w dużym zakresie realizuje samodzielnie, to z pewnością jest to spore obciążenie pod względem organizacyjnym i wykonawczym, które należy dobrze zaplanować. Nawet jeśli jest to przeprowadzka do lokalu oddalonego o 300 m, to i tak zasada pozostaje niezmienna: przeprowadzkę należy dobrze zaplanować, aby proces był skuteczny i zabrał jak najmniej czasu.

To co jest taką kluczową kwestią w tym zakresie?

Zawiadomienie o zmianie adresu wszystkich sądów we wszystkich sprawach, które adwokat prowadzi. Ściślej mówiąc, chodzi o zawiadomienie sądu w każdym postępowaniu sądowym. Jednocześnie należy zadbać o to, by w wypadku wysłania korespondencji na stary adres, być o tym zawsze powiadamianym. Jeśli taka możliwość nie wchodzi w grę, należy zawiadomić operatora pocztowego właściwego dla adresu kancelarii i prosić o przekierowywanie korespondencji na nowy adres kancelarii. Takie rozwiązanie należy rozważyć także w wypadku, gdy istnieje możliwość bycia powiadamianym przez aktualnego dysponenta poprzedniego lokalu kancelarii. Jeśli pod starym adresem nadal funkcjonować będzie kancelaria adwokacka, to można spodziewać się, że metoda powiadamiania będzie działać dobrze. Jeśli nie ma takiej pewności, rozsądne wydaje się zastosowanie wariantu z operatorem pocztowym, choć generuje ono dodatkowe koszty. I to wcale niemałe jeśli adwokat otrzymuje sporo korespondencji. Z pewnością temat korespondencji jest w ujęciu przeprowadzki krytyczny. Zaniedbania w tym zakresie mogą narazić adwokata, a co gorsza, także klienta, na niepożądane konsekwencje.

Sądy i prokuratury szybko reagują na zmiany adresu kancelarii prawnika?


Pozostało jeszcze 59% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 89,90 zł
Zamów abonament

Mam już kod SMS
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Zapoznaj się z regulaminem i kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Prawo na co dzień

Galerie

Wyszukiwarka kancelarii

SzukajDodaj kancelarię

Polecane

Reklama