Każdy prawnik z pewnością dobrze zna rutynę pracy przygotowawczej z dokumentacją prowadzonych spraw. Dziesiątki, setki i tysiące stron: wnioski, skargi, pełnomocnictwa i wiele innych. Niektóre z nich dostępne są w formie wydruków, inne w formie obrazów cyfrowych (skanów lub fotografii), jeszcze inne przychodzą drogą mailową w formie plików PDF. Istnieje jednak prosty sposób, aby zapanować nad tą różnorodnością.

Jak zatem zorganizować swoją pracę z przychodzącymi dokumentami, zminimalizować ilość pracy przygotowawczej i nie marnować czasu na wyszukiwanie informacji, przepisywanie cytatów lub odtwarzanie tabel?

W epoce digitalizacji rozwiązaniem jest przekształcenie ich w dobrze zorganizowane, sprawne archiwum elektroniczne, w którym wszystkie dokumenty są zapisane w jednym formacie – takim, który pozwala na szybkie przeszukanie każdego dokumentu i wykorzystywanie potrzebnych cytatów lub danych. Program ABBYY FineReader pomaga stworzyć takie archiwum w szybki i efektywny sposób.

ABBYY FineReader służy do przekształcania dowolnych dokumentów w takie pliki PDF, w którym łatwo będzie można wyszukać każde słowo, frazę lub liczbę.

Jak stworzyć taki dokument i przyspieszyć codzienną pracę?

Należy zeskanować dokument papierowy (przyda się szybki skaner wyposażony w automatyczny podajnik) lub sfotografować go przy użyciu dowolnego aparatu cyfrowego – wystarczy aparat w smartfonie. Powstałe obrazy lub pliki PDF należy otworzyć w zainstalowanym wcześniej programie ABBYY FineReader. Jedno kliknięcie wystarczy, aby wszystkie dokumenty utworzyły spójne i przejrzyste archiwum złożone z plików w formacie PDF, które można przeszukiwać.

A co z kopiowaniem cytatów, danych liczbowych lub danych zawartych w tabelach? To proste. W przypadku tekstu wystarczy wyszukać potrzebny cytat przy użyciu kluczowego słowa lub frazy. Następnie zaznaczyć fragment i skopiować go do dokumentu głównego. Podobnie wygląda kopiowanie w przypadku danych liczbowych. Aby skopiować całą tabelę, np. na potrzeby jej dalszego wykorzystania w Excelu, należy otworzyć odpowiedni dokument w ABBYY FineReader, kliknąć na żądaną tabelę i wybrać funkcję "kopiuj", która pokaże się nad tabelą po kliknięciu. Następnie wystarczy wkleić ją ze schowka do Excela. Struktura tabeli zostanie zanalizowana automatycznie, a wszystkie dane w niej zawarte zostaną rozpoznane (o ile nie zmieniono domyślnych ustawień programu).

Jak widać, program ABBYY FineReader może znacząco zmniejszyć ilość czasu potrzebnego na obróbkę dokumentów. Eliminuje on konieczność nieefektywnego, ręcznego wyszukiwania informacji i pracochłonnego przepisywania. Ten sam efekt można uzyskać za pomocą kilku kliknięć.

Brzmi interesująco? 15-dniową wersję próbną programu ABBYY FineReader można pobrać i zainstalować ze strony Kliknij TUTAJ!