Już 81 proc. firm z listy 200 największych amerykańskich kancelarii prowadzi własne blogi, choć większość z nich jeszcze nie jest dostosowana do czytania na urządzeniach mobilnych.

Takie wnioski płyną z analizy opracowanej przez firmę LexBlog pomagającą kancelariom w budowaniu swojej marki poprzez aktywność w blogosferze i mediach społecznościowych. Z raportu wynika, że amerykańscy prawnicy zdecydowanie najczęściej piszą w internecie o prawie pracy, ale popularnymi tematami blogów są także prawo handlowe, finansowe,międzynarodowe oraz prawo własności intelektualnej. Zdaniem analityków LexBlog, im bardziej niszowej problematyki dotyczą, tym większe szanse duże zainteresowanie internautów.

Z analizy wynika, że obecnie najpopularniejszy blog prawniczy to Lowering the Bar, prowadzony przez kancelarię Shook, Hardy & Bacon. Obok wpisów o głośnych orzeczeniach sądów i pracach legislacyjnych sporo jest tam komentarzy także na temat bieżących wydarzeń z pogranicza prawa, polityki i technologii.