statystyki

Polityka budowania własnej marki

autor: Emilia Świętochowska17.04.2015, 00:00

Adwokaci i radcowie, których ścieżki kariery zahaczyły o ul. Wiejską bądź rządowe gmachy, są ostrożni w formułowaniu tezy, iż taki rodzaj aktywności prawnika działa jak magnes na klientów. W ich opinii bywa wręcz odwrotnie.

Reklama


Reklama


Początek 2014 r., jedno z tradycyjnych noworocznych spotkań śmietanki palestry przy symbolicznej lampce szampana. Jak co roku wśród zaproszonych osób przewijają się najważniejsze prawnicze twarze polskiej polityki. U wejścia do zatłoczonej sali w pewnym momencie zjawia się charakterystyczna, postawna sylwetka mec. Romana Giertycha. Niektórzy adwokaci urywając niemal w połowie zdania, pospiesznie żegnają swoich rozmówców i tłumnie ruszają na przywitanie nowo przybyłego gościa. – Miałem wrażenie, jakby za chwilę miały rozlec się brawa. Nie widziałem jeszcze, żeby ktoś inny w adwokaturze spotkał się z takim traktowaniem – wspomina jeden z uczestników tamtego wieczoru.

Żaden z adwokatów, z którymi rozmawialiśmy, nie potrafi wyjaśnić fenomenu mec. Giertycha. Najczęściej można usłyszeć opinie, że wielu urzeka otaczający go splendor minionej władzy oraz to, że może pochwalić się zażyłością lub przynajmniej przyjaznymi relacjami z najważniejszymi osobami w państwie. Do tego dochodzą niekwestionowane sukcesy w sądzie.

Roman Giertych należy do całkiem sporej grupy aktywnych zawodowo adwokatów i radców prawnych, którzy mają za sobą przygodę z wielką polityką albo przynajmniej się o nią otarli. Większość z tych osób unika jednak publicznego rozpamiętywania swojej przeszłości czy też zabierania głosu na temat poczynań byłych kolegów partyjnych. Kiedy otwarcie mówią o tym, że ciągnie ich wciąż do polityki i nie wykluczają startu w wyborach, to każdej rozmowy z dziennikarzami nie traktują jako elementu kampanii.


Pozostało jeszcze 92% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 89,90 zł
Zamów abonament

Mam już kod SMS
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Zapoznaj się z regulaminem i kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Prawo na co dzień

Galerie

Wyszukiwarka kancelarii

SzukajDodaj kancelarię

Polecane

Reklama