statystyki

Wyroki krajowe nie wpływają na rejestrację znaku w Unii Europejskiej

autor: Dobromiła Niedzielska – Jakubczyk14.04.2015, 07:54; Aktualizacja: 14.04.2015, 09:10
Symbol znaku towarowego

Skarżący Australijczycy dowodzili, że OHIM milcząco przyjął, iż nie wiąże go krajowy wyrok, jako że został on wydany w sprawie naruszenia praw płynących ze znaku towarowego zarejestrowanego w Beneluksie, a nie europejskiego znakuźródło: ShutterStock

Urząd Harmonizacji Rynku Wewnętrznego (OHIM), rozpatrujący sprawy dotyczące wspólnotowych znaków towarowych, nie musi kierować się wcześniejszym wyrokiem sądu krajowego, orzekającego w sprawie naruszenia prawa do znaku. Tak orzekł sąd w Luksemburgu.

Reklama


Reklama


Firmy Apple and Pear Australia i Star Fruits Diffusion, których własnością są trzy wspólnotowe znaki towarowe zawierające słowa Pink Lady na różowym tle oraz znaku zarejestrowanego w Beneluksie, wniosły sprzeciw wobec rejestracji słownego wspólnotowego oznaczenia English Pink. Powołały się na unijne rozporządzenie 207/2009. Potem zaskarżyły niekorzystne dla siebie decyzje OHIM do sądu. Zwróciły uwagę, że rejestracja angielskiego znaku była niewłaściwa, ponieważ miał on być stosowany dla oznaczania tych samych co australijskie towarów, czyli jabłek i innych owoców. Przedsiębiorcy przypomnieli też, że wcześniej wygrali sprawę przed sądem gospodarczym w Brukseli wyznaczonym do orzekania w sprawie znaków zarejestrowanych na terenie Beneluksu. Belgijski sąd uznał, że pojawienie się na rynku znaku English Pink naruszyło prawa podmiotowe właścicieli znaków Pink Lady.

Jednak Izba Odwoławcza OHIM nawet nie zająknęła się na temat brukselskiego wyroku. Uznała, że znak English Pink odtwarza wyłącznie połowę wcześniejszego słownego znaku (Pink Lady) oraz że element „pink” w obu tych przypadkach nie jest odróżniający. Organ OHIM podkreślił też, że brak jest między wcześniejszymi znakami i późniejszym podobieństwa wizualnego, a także na płaszczyźnie konceptualnej i fonetycznej. Tym samym nie ma prawdopodobieństwa wprowadzenia konsumentów w błąd.


Pozostało jeszcze 37% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 89,90 zł
Zamów abonament

Mam już kod SMS
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Zapoznaj się z regulaminem i kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Prawo na co dzień

Galerie

Wyszukiwarka kancelarii

SzukajDodaj kancelarię

Polecane

Reklama