Wykup dostęp SMS. To tylko 3 proste kroki
- Zaakceptuj regulamin i wpisz adres e-mail, na który wyślemy ci potwierdzenie zawarcia umowy.
- Kliknij w link, który wysłalismy ci na maila.
-
Wyślij SMS-a pod numer, który od nas dostaniesz.
Kod należy wykorzystać w ciągu 90 dni od czasu otrzymania
REGULAMIN SERWISU
www.gazetaprawna.pl
obowiązujący od dnia 6 czerwca 2016 roku
Rozdział I
POSTANOWIENIA WSTĘPNE
§ 1
Usługodawca
2. W sprawach związanych z zamówieniem, w tym w przypadku problemów z logowaniem oraz w celu wszczęcia procedury reklamacyjnej, usługobiorca może się kontaktować z Działem Obsługi Klienta INFOR PL S.A. ul. Okopowa 58/72, 01-042 Warszawa, czynnym w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach od 8. do 16. pod numerami telefonu 801 626 666, 22 761 31 27 lub pod adresem e-mail: bok@infor.pl (dalej: Biuro Obsługi Klienta).
§ 2
Serwis
2. Serwis jest wydawany przez usługodawcę elektronicznie i umieszczony w domenie www.gazetaprawna.pl oraz jej subdomenach.
3. Usługami oferowanymi w ramach Serwisu są w szczególności:
a) usługa przeglądania, tj. możliwość przeglądania i odczytywania przez usługobiorców materiałów (tekstów, zdjęć, grafik, danych itd.) zamieszczanych w Serwisie, udostępnianych przez usługodawcę w ramach dostępu bezpłatnego lub płatnego. Dostęp do zasobów odbywa się poprzez logicznie wyodrębnione strony WWW o jednoznacznie określonym adresie internetowym;
b) udostępnianie usługobiorcom e-booków;
c) udostępnianie usługobiorcom kalkulatorów, aktów prawnych, wzorów pism, formularzy i umów, itp.;
d) usługa newslettera, tj. wysyłanie listów elektronicznych z wybranymi treściami Serwisu pod adresem elektronicznym usługobiorcy,
e) usługa komentarza, na zasadach szczegółowo określonych w § 19 .
§ 3
Zakres zastosowania
2. Usługobiorca zobowiązany jest do przestrzegania postanowień Regulaminu od chwili rozpoczęcia korzystania z Serwisu.
3. W zakresie nieuregulowanym Regulaminem, zastosowanie znajdują także:
a) regulaminy akcji promocyjnych, o których mowa w § 9;
b) regulaminy regulujące zasady dystrybucji dostępu do Serwisu przez podmioty inne niż usługodawca, jeżeli dostęp przyznawany jest przez te podmioty (np. regulamin sklepu internetowego www.sklep.infor.pl);
c) Regulamin Płatności SMS, odnoszący się do usługi realizacji płatności, realizowanej na rzecz usługobiorcę przez eCard S.A. z siedzibą w Gdańsku (zob. § 8 ust. 2).
§ 4
Wymagania techniczne
a) urządzenie mające dostęp do sieci Internet wraz z prawidłowo skonfigurowaną, aktualną wersją przeglądarki internetowej,
b) aktywne konto poczty elektronicznej (email).
2. W przypadku płatności SMS, niezbędny jest również dostęp do urządzenia pozwalającego na wysyłkę, odbiór i odczytywanie SMS.
§ 5
Dostęp
a) zamówienia usługi (odpłatnej lub nieodpłatnej),
b) wyrażenia zgód, o których mowa w § 15 lub skorzystania z Kodu Promocyjnego, o którym mowa w § 9;
c) zalogowania.
2. Zamówienie usługi odbywa się poprzez formularz zamówienia lub poprzez telesprzedaż, zgodnie z Regulaminem. W przypadku zamówienia usługi przez sklep internetowy, o którym mowa w § 3 ust. 3, do zamówienia stosuje się postanowienia regulaminu tego sklepu.
3. Czas dostępu do usługi wymagającej zalogowania liczony jest od chwili przesłania loginu i hasła przez Biuro Obsługi Klienta pod adresem e-mail usługobiorcy, zaś w przypadku płatności SMS – od wysłania usługobiorcy Kodu Dostępu.
4. Usługodawca ma prawo odmówić uruchomienia usługi, jeśli dane przesłane przez usługobiorcę są niepoprawne lub niezupełne.
Rozdział II
ZAMÓWIENIE
§ 6
Formularz zamówienia
2. Złożenie zamówienia jest możliwe po złożeniu oświadczenia o akceptacji Regulaminu.
3. Przy akcjach promocyjnych usługobiorca ma możliwość, przed złożeniem zamówienia, wprowadzenia Kodu Promocyjnego lub Kodu Rabatowego (zob. § 9)
4. Zamawiając dostęp do usługi, usługobiorca może zażądać rozpoczęcia jej wykonywania przed upływem terminu do wykonania prawa do odstąpienia (zob. § 11). W przypadku nie złożenia takiego żądania usługodawca jest uprawniony do wstrzymania dostępu do czasu upływu ww. terminu.
5. Proces zamówienia kończy się wciśnięciem klawisza „ZAMAWIAM” (dla usług bezpłatnych wymagających zalogowania) lub „ZAMAWIAM Z OBOWIĄZKIEM ZAPŁATY” (dla usług odpłatnych wymagających zalogowania).
6. Po złożeniu zamówienia, usługobiorca otrzymuje pod adresem email potwierdzenie zawarcia umowy.
7. Z zastrzeżeniem ust. 8, jeżeli hasło nie zostało zdefiniowane przez usługobiorcę na formularzu zamówienia, jest ono mu przesyłane razem z potwierdzeniem zawarcia umowy. Zalogowanie usługobiorcy w Serwisie odbywa się poprzez wprowadzenie do systemu teleinformatycznego usługodawcy jego loginu oraz hasła.
8. W przypadku sprzedaży z wykorzystaniem płatności SMS, wraz z potwierdzeniem zawarcia umowy usługodawca otrzymuje link. Aktywacja („kliknięcie”) tego linku powoduje przejście do platformy umożliwiającej płatność SMS, zgodnie z Regulaminem Płatności SMS. Późniejszy dostęp do zakupionej treści jest możliwy po wprowadzeniu Kodu Dostępu do systemu informatycznego usługodawcy, przy próbie aktywacji tej treści, do której dostęp został uprzednio wykupiony.
9. Usługobiorca zobowiązany jest do zabezpieczenia loginu, hasła, Kodu Promocyjnego, Kodu Rabatowego i Kodu Dostępu przed dostępem osób nieuprawnionych.
10. Usługobiorca zobowiązany jest do niezwłocznego powiadomienia Usługodawcy o zmianie swego adresu e-mail. W przypadku niepoinformowania Usługodawcy o zmianie adresu e-mail, przyjmuje się, że wszelkie oświadczenia i informacje wysłane przez Usługodawcę do Usługobiorcy pod adresem e-mail podanym przez Usługobiorcę w formularzu zamówienia zostały skutecznie doręczone.
§ 7
Telesprzedaż
2. Po odbytej rozmowie, za zgodą klienta, usługodawca wysyła do niego potwierdzenie treści proponowanej umowy (dalej: „Potwierdzenie”), zawierające:
a) informację o danym produkcie,
b) Regulamin,
c) formularz pozwalający na wypełnienie lub potwierdzenie danych potrzebnych do zawarcia umowy, a także na złożenie innych oświadczeń przewidzianych w Regulaminie.
3. Odesłanie potwierdzenia treści proponowanej umowy, wraz z prawidłowo uzupełnionym formularzem, dokonane w drodze elektronicznej w ciągu 48h od jego wysłania do klienta, będzie oznaczało zawarcie umowy, chyba że w tym czasie oferowany produkt stanie się niedostępny. W obydwu przypadkach klient zostanie o tym zawiadomiony listem elektronicznym.
§ 8
Płatność
2. Jeżeli jednak usługodawca wykupuje dostęp do pojedynczych artykułów zamieszczonych w Serwisie lub numerów z wydania elektronicznego Dziennika Gazety Prawnej, płatność odbywa się w sposób określony Regulaminem Płatności SMS. Do dokonania zakupu niezbędna jest akceptacja ww. regulaminu. W zakresie tej płatności, usługodawcą jest eCard S.A. z siedzibą w Gdańsku (80-387 Gdańsk), przy ulicy Arkońskiej 11, 80-387 Gdańsk, nr KRS 0000042304.
§ 9
Promocje
2. W szczególności, usługodawca może oferować bezpłatny czasowy dostęp do pełnej wersji Serwisu na warunkach określonych każdorazowo w ofercie promocyjnej, po uprzednim wypełnieniu formularza zamówienia. Usługobiorca, który korzysta z takiej promocji, zamawiając Serwis, wpisuje na formularzu otrzymany Kod Promocyjny, w miejscu do tego przeznaczonym.
3. Usługodawca może oferować zniżkę na usługi płatne. Usługobiorca, który korzysta z takiej promocji, wpisuje na formularzu otrzymany Kod Rabatowy, w miejscu do tego przeznaczonym.
4. Usługodawca może oferować w promocji darmowe towary lub usługi (lub zniżki na nie) dla usługobiorców, którzy zawarli umowę o usługę płatną. Odstąpienie od umowy przez Usługobiorcę będzie oznaczało obowiązek zwrotu takiego towaru lub usługi.
5. Promocja może być ograniczona w czasie lub w ilości przyznanych dostępów. W przypadku ograniczenia co do ilości, rozstrzygające jest pierwszeństwo w złożeniu zamówienia.
6. Usługodawca przed upływem okresu bezpłatnego dostępu może zaproponować Usługobiorcy płatny abonament uprawniający do korzystania z zasobów Serwisu.
7. Usługodawca może zaoferować również inne formy dostępu do płatnych zasobów Serwisu.
Rozdział III
ROZWIĄZANIE, WYPOWIEDZENIE, ODSTĄPIENIE,
RĘKOJMIA I GWARANCJA
§ 10
Rozwiązanie i wypowiedzenie
2. Usługobiorca, który złożył zamówienie usługi nieodpłatnej, może wypowiedzieć umowę o jej świadczenie w każdym czasie bez podania przyczyn. W tym celu należy wysłać e-mail z prośbą o wyrejestrowanie pod adresem e-mail: bok@infor.pl.
3. Na wyraźne żądanie usługobiorcy, usługodawca może dezaktywować jego unikalne hasło, jednak nie oznacza to rozwiązania umowy.
4. Usługobiorca może w każdej chwili zrezygnować z otrzymywania emaili przesyłanych w ramach usługi newslettera, wywołując link dezaktywujący umieszczony w każdej z wiadomości, bądź wysyłając e-mail z prośbą o wykreślenie z listy wysyłkowej.
§ 11
Odstąpienie od umowy
2. Usługobiorca może w terminie 14 dni odstąpić od umowy bez podawania przyczyny.
3. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się od dnia zawarcia umowy.
4. Konsument może odstąpić od umowy, przesyłając Usługodawcy jednoznaczne oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Może przy tym skorzystać ze wzoru oświadczenia, stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu. Oświadczenie należy wysłać pod adresem email: bok@infor.pl. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
5. W przypadku odstąpienia od umowy uważa się ją za niezawartą. Dlatego wraz z odstąpieniem usługodawca winien zwrócić wszelkie produkty/świadczenia, które otrzymał gratisowo, a/lub których warunkiem otrzymania lub otrzymania w preferencyjnej cenie był zakup dostępu.
6. Usługodawca niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwróci konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności. Usługodawca może jednak wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od usługobiorcy do chwili otrzymania z powrotem lub dostarczenia przez usługobiorcę dowodu odesłania (w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej) rzeczy, o których mowa w § 9 ust. 4.
7. Jeżeli zamawiając dostęp do usługi, usługobiorca zażądał rozpoczęcia jej wykonywania przed upływem terminu do wykonania prawa do odstąpienia, po odstąpieniu od umowy, ma on obowiązek zapłaty za świadczenie spełnione do tej chwili. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w umowie ceny lub wynagrodzenia. Jednakże, jeżeli usługodawca wykonał w pełni usługę, prawo odstąpienia nie przysługuje.
8. Usługodawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył usługobiorca, chyba że usługobiorca wyraźnie wskazał inny sposób zwrotu jednocześnie z oświadczeniem o odstąpieniu od umowy.
§ 12
Reklamacje
2. W celu złożenia reklamacji kupujący powinien przesłać pocztą tradycyjną lub elektroniczną pod adresem Biura Obsługi Klienta oświadczenie zawierające rodzaj żądania oraz dane umożliwiające Usługodawcy kontakt z Usługobiorcą (co najmniej imię i nazwisko oraz adres korespondencyjny). W celu przyspieszenia procedury reklamacyjnej zalecamy dołączenie do przesyłki z reklamowanym towarem dowodu zakupu (np. faktura VAT) lub jego kopii.
3. Usługodawca może poprosić Usługobiorcę o uzupełnienie ewentualnych braków reklamacji. Usługodawca jest zobowiązany ustosunkować się do żądania reklamacyjnego w terminie 14 dni od jego zgłoszenia.
4. Postanowienia niniejszego paragrafu stosuje się odpowiednio do wszelkich uwag usługobiorców, związanych z funkcjonowaniem Serwisu.
§ 13
Gwarancja
2. Usługobiorca może, według swojego wyboru, zastosować się do procedury gwarancyjnej opisanej w dokumencie gwarancji lub zastosować się do procedury reklamacyjnej opisanej w § 12 Regulaminu.
Rozdział IV. POLITYKA PRYWATNOŚCI
§ 14
Dane osobowe
2. Usługodawca może przetwarzać m.in. następujące dane osobowe:
a) nazwisko i imiona usługobiorcy,
b) numer NIP,
c) adres zamieszkania lub pobytu,
d) adres do korespondencji, jeżeli jest inny niż adres zamieszkania lub pobytu,
e) adres poczty elektronicznej,
f) numer telefonu,
g) data urodzenia.
3. Administratorem danych osobowych w rozumieniu ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tekst jedn. Dz.U. z 2015 r. poz. 2123) jest INFOR BIZNES sp. z o.o. i INFOR PL SA. Siedzibą spółek jest ul. Okopowa 58/72, 01-042 Warszawa.
4. Dane osobowe usługobiorców będą przetwarzane przez Usługodawcę i spółki z Grupy INFOR PL w celu realizacji umowy, świadczenia usług, archiwizacji, sprzedaży produktów i usług oferowanych przez Spółki oraz dla potrzeb działań marketingowych podejmowanych samodzielnie lub we współpracy z innymi podmiotami. W szczególności usługodawca uprawniony jest do przetwarzania danych osobowych usługobiorcy potrzebnych do nawiązania, ukształtowania treści, zmiany lub rozwiązania umowy o świadczeniu usług przez usługodawcę oraz w celu realizacji usług, zgodnie z Regulaminem i ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (tekst jedn. Dz.U. z 2013 roku, poz. 1422 ze zm.), a w przypadku wyrażenia przez usługobiorcę odrębnych zgód, także w celu wysyłania informacji handlowych za pomoca środków komunikacji elektronicznej lub w celu użycia telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i automatycznych systemów wywołujących dla celów marketingu bezpośredniego (zob. § 15).
5. Usługobiorca ma prawo wglądu do swoich danych osobowych, ich modyfikowania oraz usunięcia, po uprzednim kontakcie z Biurem Obsługi Klienta.
§ 15
Zgody
a) „Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej od spółek Grupy INFOR PL oraz podmiotów współpracujących.”
b) „Wyrażam zgodę na używanie telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i automatycznych systemów wywołujących dla celów marketingu bezpośredniego przez spółki Grupy INFOR PL.”
c) „Wyrażam zgodę na używanie telekomunikacyjnych urządzeń końcowych (np. telefonu) i automatycznych systemów wywołujących dla celów marketingu bezpośredniego kontrahentów spółek z Grupy INFOR PL.” Powyższe oświadczenia są niezależne od czasu korzystania z usług świadczonych przez spółki z Grupy INFOR PL.
2. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Jednakże może stanowić warunek świadczenia usługi nieodpłatnej.
3. Usługobiorca może w każdym czasie odwołać swoją zgodę przesyłając wiadomość pod adresem email: bok@infor.pl.
§ 16
Pliki cookies
2. Usługobiorca ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
3. Informacja o plikach cookies znajduje się również na stronie Serwisu, w zakładce „Ochrona prywatności”.
Rozdział V. POZOSTAŁE POSTANOWIENIA
§ 17
Prawa autorskie
a) dokonywanie, w szczególności w celach komercyjnych: kopiowania, modyfikowania oraz transmitowania elektronicznie lub w innym sposób Serwisu lub jego części, a także poszczególnych utworów i baz danych udostępnianych na jego stronach,
b) rozpowszechnianie (w tym rozpowszechnianie w celach informacyjnych w prasie, radiu, telewizji oraz w taki sposób, aby każdy miał dostęp do materiałów w wybranym przez siebie miejscu i czasie) publikowanych w Serwisie, także aktualnych: artykułów, reportaży, wywiadów i innych utworów na jakiekolwiek tematy (w tym na tematy polityczne, gospodarcze i religijne),
c) pobieranie zawartości baz danych i wtórne jej wykorzystywanie w całości lub w istotnej - co do jakości lub ilości - części.
2. Użytkownicy mogą korzystać z Serwisu oraz utworów i baz danych wyłącznie w ramach dozwolonego użytku, wyznaczonego przez przepisy ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy o ochronie baz danych, przy czym takie korzystanie nie może naruszać normalnego korzystania z utworu lub bazy danych lub godzić w słuszne interesy usługodawcy oraz podmiotów, których utwory lub bazy danych - na podstawie współpracy z usługodawcą - są udostępniane w Serwisie.
3. Jakiekolwiek inne niż określone z utworów i baz danych udostępnianych w Serwisie bez uprzedniej wyraźnej zgody usługodawcy udzielonej na piśmie jest zabronione, a naruszenie praw usługodawcy (lub podmiotów, których utwory lub bazy danych na podstawie współpracy z usługodawcą są udostępniane w Serwisie) do podlegających ochronie utworów i baz danych będzie skutkować odpowiedzialnością przewidzianą przez prawo cywilne i karne.
4. Zamieszczone na stronach internetowych portalu gazetaprawna.pl materiały sygnowane skrótem "PAP" stanowią element Serwisów Informacyjnych PAP, będących bazami danych, których producentem i wydawcą jest Polska Agencja Prasowa S.A. z siedzibą w Warszawie. Chronione są one przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Powyższe materiały wykorzystywane są przez INFOR Biznes sp. z o.o. na podstawie stosownej umowy licencyjnej. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, jest zabronione. PAP S.A. zastrzega, iż dalsze rozpowszechnianie materiałów, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt. b) ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, jest zabronione.
§ 18
Zastrzeżenia
2. Usługodawca nie odpowiada za żadne szkody powstałe czy też mogące powstać w związku z zawartością Serwisu bez względu na bezpośrednią czy pośrednią przyczynę powstania tych szkód.
3. W szczególności usługodawca nie odpowiada za szkody powstałe w wyniku dokonania lub zaniechania przez usługobiorcę określonych czynności prawnych w imieniu własnym czy też w cudzym imieniu, nawet jeżeli użytkownik przy podejmowaniu decyzji kierował się w jakiejkolwiek mierze treścią Serwisu.
4. Autorzy publikacji zamieszczonych w Serwisie nie ponoszą przed usługobiorcą żadnej odpowiedzialności. Ustępy 2 i 3 powyżej należy stosować odpowiednio.
5. Usługodawca dokłada wszelkich starań, aby informacje prezentowane w Serwisach były zawsze aktualne, kompletne, prawdziwe, rzeczowe, rzetelne, zgodne ze stanem faktycznym i prawnym. Usługodawca oświadcza, że według jego najlepszej woli i wiedzy zawartość serwisów odpowiada tym właśnie cechom. Usługodawca dokłada wszelkich starań, aby pobieranie przez użytkownika plików z serwerów usługodawcy wiązało się z jak najmniejszym ryzykiem wystąpienia jakichkolwiek szkód po stronie korzystającego. Oświadczenie to nie wpływa w żadnej mierze na odpowiedzialność usługodawcy, która podlega ograniczeniom wyżej wymienionym.
6. Informujemy, że jedynym źródłem wzoru formularza podatkowego jest ustawa albo rozporządzenie. Aktywne druki podatkowe prezentowane na stronach serwisu są pomocniczym narzędziem służącym do rozliczania zobowiązań podatkowych i wykonywania obowiązków podatkowych przewidzianych przez prawo polskie. Aktywne formularze są efektem działań twórczych, które wymagają czynności dostosowawczych i sprawdzających. Reguły odpowiedzialności usługodawcy określone powyżej w ust. 1-6 stosowane odpowiednio dotyczą aktywnych formularzy.
7. Usługodawca zastrzega sobie prawo do ograniczonej czasowo przerwy technicznej w funkcjonowaniu witryny WWW w przypadku planowanej, bieżącej obsługi i konserwacji serwera oraz oprogramowania Serwisu. O terminie i czasie trwania przerwy usługobiorca zostanie powiadomiony komunikatem zamieszczonym na stronie Serwisu.
8. Usługodawca zastrzega sobie prawo umieszczania w Serwisie treści reklamowych w formach powszechnie stosowanych w Internecie.
§ 19
Komentarze
2. Wyświetlanie komentarza będzie trwało nie dłużej niż wyświetlanie tekstu, z którym dany komentarz jest powiązany.
3. Jeżeli komentarz stanowi utwór, w rozumieniu prawa autorskiego, Usługobiorca udziela Usługodawcy nieodpłatnej licencji na korzystanie z utworu na następujących polach eksploatacji:
a) w zakresie utrwalania i zwielokrotniania utworu - wytwarzanie określoną techniką egzemplarzy utworu, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową;
b) w zakresie obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono - wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy;
c) w zakresie rozpowszechniania utworu w sposób inny niż określony za lit. b powyżej - publiczne wykonanie, wystawienie, wyświetlenie, odtworzenie oraz nadawanie i reemitowanie, a także publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym.
Usługodawca jest uprawniony do udzielania sublicencji.
4. Komentarze nie mogą zawierać:
a) wulgaryzmów,
b) treści obraźliwych,
c) reklam lub przekazów stanowiących reklamę ukrytą,
d) odesłań do innych stron internetowych,
e) treści naruszających prawa autorskie lub dobra osobiste osób trzecich,
f) treści nawołujących do nienawiści rasowej, wyznaniowej, etnicznej lub treści propagujących przemoc oraz totalitarny ustrój państwa,
g) treści w inny sposób niezgodnych z prawem.
Takie komentarze mogą być usuwane przez usługodawcę.
5. Usługobiorca zamieszcza komentarz wyłącznie na własną odpowiedzialność. Usługodawca nie ma obowiązku monitorowania treści komentarzy zamieszczanych przez usługobiorców w Serwisie. Każdy, kto poweźmie informację, że treści zamieszczone przez Usługobiorcę są niezgodne z prawem lub z postanowieniami Regulaminu, może poinformować Usługodawcę o fakcie i miejscu zamieszczenia takich treści, pocztą elektroniczną pod adresem: bok@infor.pl.
6. Usługodawca zastrzega sobie prawo do automatycznego publikowania obok zamieszczonego komentarza części adresu IP, z którego nastąpiło połączenie z serwerem Usługodawcy w chwili zamieszczania komentarza.
§ 20
Zmiany Regulaminu
2. Poprzednie wersje Regulaminu są publikowane na stronach Serwisu.
§ 21
Dodatkowe informacje
2. Usługobiorcy nie wolno dostarczać treści o charakterze bezprawnym.
3. Usługodawca nie zapewnia usług posprzedażnych.
4. Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (Platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług. Jednakże, Usługodawca nie zapewnia możliwości skorzystania przez usługobiorców lub kupujących z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
5. Usługodawca nie jest związany kodeksem dobrych praktyk, o którym mowa w art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym.
6. Miejscem spełnienia świadczenia jest siedziba Usługodawcy.
Załącznik: WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)- Adresat:
INFOR Biznes sp. z o.o. Biuro Obsługi Klienta, ul. Okopowa 58/72, 01-042 Warszawa
bok@infor.pl
- Ja/My niniejszym informuję/informujemy o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy / umowy dostawy następujących rzeczy / umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących rzeczy/ umowy o świadczenie następującej usługi
- Data zawarcia umowy/odbioru
- Imię i nazwisko konsumenta(-ów)
- Adres konsumenta(-ów)
- Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
- Data
Regulamin Płatności SMS dla treści płatnych udostępnianych przez Infor Biznes sp. z o.o.
§1
INFORMACJE OGÓLNE
a) Serwis – serwisy internetowe prowadzone przez Infor, obsługiwane w ramach umowy zarządzania dostępem przez Operatora,
b) Usługa – usługa realizacji płatności za dostęp do Treści zamieszczonych w Serwisie, realizowana przez Operatora za pomocą kanałów multimedialnych Operatorów GSM, w formie bezpiecznej wymiany kodów, oferowana Użytkownikom, będących jednocześnie użytkownikami telefonii komórkowej;
c) Operator – eCard S.A. z siedzibą w Gdańsku, przy ul. Arkońskiej 11, zarejestrowana w Sądzie Rejonowym Gdańsk- Północ w Gdańsku VII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000042304, NIP 521-31-03-040, REGON 016341786, kapitał zakładowy 16 840 000,00 zł (w całości opłacony). Operator jest usługodawcą, odpowiedzialnym za prawidłową realizację Usługi;
d) Infor – INFOR Biznes sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Okopowej 58/72, zarejestrowana w Rejestrze Przedsiębiorców, prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 307225, NIP 527 25 75 823, REGON 141 442 680, kapitał zakładowy 29 421 550 złotych;
e) Użytkownicy – osoby korzystające z dostępu do Treści, realizujące płatność poprzez skorzystanie z Usługi; f) Treść – treści cyfrowe dostępne dla Użytkowników po zalogowaniu do Serwisu i dokonaniu płatności poprzez skorzystanie z Usługi, w zakresie i na warunkach aktualnej oferty handlowej Infor. Treść może objąć m.in. pełną wersję artykułów, dokumentów, gazet i czasopism elektronicznych, e-booków, plików multimedialnych, raportów, baz danych, archiwów, infoserwisów, serwisów typu chat, forum, dział porad lub usług hostingowych; g) Operator GSM – osoba prawna świadcząca usługi bezprzewodowej telefonii komórkowej telekomunikacyjnej, w szczególności takie podmioty jak: Polska Telefonia Cyfrowa sp. z o.o., Polkomtel S.A., PTK Centertel sp. z o.o.;
h) Numer Dostępowy – numer SMS Premium podany w Serwisie zawierającym Treść;
i) Kod Identyfikujący – znaki alfanumeryczne identyfikujące Treść;
j) Kod Dostępu – unikalny kod kontroli dostępu oparty o znaki alfanumeryczne, umożliwiający korzystanie z Treści uprawnionym Użytkownikom;
k) Wiadomość SMS – odpowiednio sformatowana wiadomość tekstowa zawierająca Kod Identyfikujący, wysyłana przez Użytkownika na Numer Dostępowy w celu uzyskania Kodu Dostępu;
l) Wiadomość Zwrotna – odpowiednio sformatowana wiadomość tekstowa w ramach realizacji Usługi kontroli dostępu, odsyłana przez Operatora w odpowiedzi na Wiadomość SMS pod numer telefonu, z którego wysłana została Wiadomość SMS, zawierająca Kod Dostępu albo informację, że wiadomość nie została poprawnie rozpoznana.
§2
ZASADY DZIAŁANIA USŁUGI
2. Wiadomość SMS musi zawierać Kod Identyfikujący.
3. Po otrzymaniu przez Operatora poprawnej Wiadomości SMS z Kodem Identyfikującym, Użytkownikowi zostanie przydzielony Kod Dostępu, który zostanie następnie przesłany Użytkownikowi w treści Wiadomości Zwrotnej.
4. Koszt wysłania Wiadomości SMS jest zgodny z aktualnymi cennikami Operatorów GSM dla wiadomości typu SMS Premium.
5. Opłaty za wysłanie Wiadomości SMS pod Numer Dostępowy nie podlegają zwrotowi w żadnym wypadku.
6. Uzyskanie dostępu do Treści nie oznacza nabycia do nich przez Użytkownika praw autorskich. Użytkownik ma prawo wykorzystywać wspomniane Treści w sposób zgodny z ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
7. Zasady korzystania z dostępu do Treści, czas dostępu do Treści i czas ważności otrzymanego Kodu Dostępu, informacje o ważności Kodów Dostępu oraz ich funkcjonalności regulują właściwe regulaminy Infor.
8. Numery telefonów, z których wysłano Wiadomość SMS będą przechowywane w systemie Operatora w celu identyfikacji Użytkownika i nie będą wykorzystywane do innych celów, chyba że Użytkownik na podstawie odrębnej umowy z Operatorem wyraził zgodę na przetwarzanie danych dla innych celów.
§3
DOSTĘPNOŚĆ USŁUG I REKLAMACJE
2. Operator nie ponosi odpowiedzialności wobec Użytkowników za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Usługi z przyczyn leżących po stronie Operatora GSM, dostawców usług internetowych, z powodu błędu Użytkownika (w tym spowodowanymi błędami w informacjach i Regulaminach Infor) oraz osób trzecich, ani spowodowanych działaniami siły wyższej, w szczególności za reklamacje związane z niedostarczeniem, opóźnieniem dostarczenia lub nieregularnym dostarczaniem zamówionych Kodów Dostępu.
3. Operator nie ponosi odpowiedzialności za skutki wysłania Wiadomości SMS z telefonu Użytkownika przez osoby nieuprawnione.
4. Operator jest uprawniony do czasowej przerwy w świadczeniu Usług z przyczyn technicznych. Operator dołoży najwyższej staranności, aby wskazane wyżej przerwy miały miejsce w godzinach nocnych i trwały możliwie najkrócej. Przerwy w świadczeniu Usług z przyczyn technicznych nie mają wpływu na ocenę wykonania przez Operatora zobowiązań z tytułu umożliwienia Użytkownikom korzystania z Serwisu.
5. Przedmiotem reklamacji jest wykonanie przez Operatora Usługi niezgodnie z warunkami i zasadami określonymi w niniejszym regulaminie.
6. Składanie reklamacji odbywa się tylko i wyłącznie za pomocą poczty elektronicznej pod adresem smssupport@ecard.pl.
7. Reklamacja powinna zawierać imię i nazwisko osoby dokonującej reklamacji, numer telefonu komórkowego, z którego wysłano Wiadomość SMS, treść wiadomości, przybliżoną datę i czas wysłania wiadomości oraz zwięzły opis zastrzeżeń.
8. Reklamację należy zgłaszać w terminie 7 dni od daty wysłania Wiadomości SMS.
9. Jeżeli reklamacja wymaga uzupełnienia, Operator zastrzega sobie prawo do zwrócenia się do Użytkownika z prośbą o uzupełnienie przekazanych informacji.
10. Reklamacje będą rozpatrywane w terminie do 7 dni roboczych od daty otrzymania przez Operatora. W przypadku braku możliwości rozpatrzenia reklamacji w tym terminie Operator zobowiązuje się do poinformowania Użytkownika o tym fakcie.
11. Operatorzy GSM odpowiadają jedynie za usługi telekomunikacyjne umożliwiające realizację Usługi.
12. Upusty cenowe dla grup abonentów na opłaty abonamentowe oraz usługi dodatkowe nie mają zastosowania do Numeru Dostępowego.
13. Operator zastrzega, iż Wiadomości SMS wysłane przez: pracowników, zleceniobiorców, współpracowników oraz z kart testowych Operatorów GSM mogą nie być uwzględniane w ramach Usługi.
§4
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
2. Prawem właściwym dla wszystkich stosunków prawnych wynikających z niniejszego regulaminu jest prawo polskie. Wszelkie spory będą rozstrzygane przez właściwe polskie sądy powszechne.
3. W sprawach nie uregulowanych niniejszym regulaminem zastosowanie mają odpowiednie przepisy prawa.
kwakwa(2014-02-19 21:33) Zgłoś naruszenie 30
Roman - Oczywiście musi być spełniony warunek, że właściciele lokali są aktywni oraz interesują się sprawami wspólnoty.
OdpowiedzCzyli wszystko zależy od „jakości czynnika ludzkiego”
to jedyny i podstawowy warunek.ja mieszkam w spółdzielni ,troche drożej ,tesciowa we wspólnocie- wieczne piekło-nie można sie dogadać...
wyodrębniony(2014-02-19 09:30) Zgłoś naruszenie 30
Wymienione tylko co członek musi, a jakie ma póżniej prawa ?
OdpowiedzW TAKIM MOLOCHU JAK SM RZĄDZĄ STARE KOMUCHY I BIORĄ NA NASZE MIESZKANIA MILIONOWE KREDYTY...A JAK MOŻEMY SIĘ BRONIĆ- PROKURATURA I SĄDY BIORĄ ICH STRONĘ.
A póżniej wielkie AJ_WAJ bo ludzi za długi wyrzucają na bruk lub do przytułków !!! Dziennikarze ZAJMIJCIE SIĘ TYM PROBLEMEM, BO za kilka lat, to będzie musztarda po obiedzie !!!
Mam wyodrębnioną własność i nie zgadzam się na milionowe kredyty, które SM beszczelnie nazywa FUNDUSZEM REMONTOWYM , a ZARZAD bierze i BANK PKO BP daje, choć większość mieszkańców bloku, na który biorą kredyt NIE MA ZDOLNOŚCI KREDYTOWEJ- renciści, emeryci, bezrobotni, mało zarabiający...TYM SIĘ ZAJMIJCIE
Roman(2014-02-19 12:12) Zgłoś naruszenie 10
Pocieszającym jest fakt, że z każdym wyodrębnionym lokalem kurczą się możliwości „strzyżenia baranów (frajerów)” przez organy spółdzielczej nomenklatury, które oczywiście będą bronić obecnego stanu jak źrenicy oka.
OdpowiedzNajtaniej mieszka się we wspólnocie wynika jednoznacznie z raportu "Gospodarka mieszkaniowa w 2010 r.". udostępnionego na stronie Głównego Urzędu Statystycznego
W części B począwszy od str. 24 raport GUS zawiera szczegółową i przy tym pouczającą dla spółdzielców analizę kosztów utrzymania zasobów lokalowych.
Dlatego nie sposób pojąć jak wielu ludzi użytkujących lokale spółdzielcze nie chce lub nie potrafi zrozumieć, że spółdzielnia mieszkaniowa jest najgorszą z form zarządzania nieruchomościami wspólnymi.
Mit powielany przez nomenklaturę spółdzielczą, że spółdzielnie generują rzekomo mniejsze koszty niż wspólnoty mieszkaniowe jest totalnym nieporozumieniem.
Wspólnota mieszkaniowa, jako forma bezpośredniego podejmowania decyzji (uchwał) i kontroli przez samych właścicieli lokali jest najlepsza i dotychczas nie wymyślono lepszego sposobu zarządzania nieruchomością wspólną.
Oczywiście musi być spełniony warunek, że właściciele lokali są aktywni oraz interesują się sprawami wspólnoty.
Czyli wszystko zależy od „jakości czynnika ludzkiego”
We wspólnocie siła głosu właściciela zależy od wielkości jego udziału w nieruchomości wspólnej, a nie od spółdzielczych ignorantów (- czyli jakichś tam rad, zarządów, itp.)
wyodrębniony(2014-02-20 12:29) Zgłoś naruszenie 11
Do Romana wyodrębnion:
Odpowiedz1. jestem członkiem SM,
2. żadnej takiej uchwały w sprawie nie podjęto,
3. zabezpieczeniem kredytu jest blok (z 60 mieszkaniami, w tym 37% jest wyodrębniona), prezes ma tu ok. 10 tzw. swoich osób (daje pracę itp...)
Zacinieto kredyt w wys. 1,2 mln zł ; na 18 lat, oproc. zmienne. Ratę kredytu wrzucono w fundusz remontowy ( pow. mieszk. 50 m x 3,5 zł tj. ustalona stawka od pow.), ten f. to najwyższy koszt czynszu; a poza tym jest oddzielny fundusz na: reperację windy, wodomierzy, domofonu, sprzątanie parteru. M-3 , 1 os. samego czynszu płaci ok 500 zl plus energia, gaz, telefon to tak oszczędnie ok. 800 zł. 50% mieszkańców to emeryci starego portfela, więc bank dobrze się zabezpieczył - na mieszkaniach.
Roman(2014-02-19 09:26) Zgłoś naruszenie 10
Autor bardzo pobieżnie tylko zasygnalizował czym spółdzielcze własnościowe prawo różni się od własności.
OdpowiedzWielu posiadaczy spółdzielczych własnościowych praw do lokali spółdzielczych nadal pozostaje w błędnym przekonaniu, że "własnościowe" to tyle samo co "własność".
W takim przekonaniu spółdzielców utwierdza także przez personel organów spółdzielczych w celu opóźnienia przekształceń własnościowych.
Dlatego należy zwrócić uwagę na podstawowe różnice między spółdzielczym prawem do lokalu, a odrębną własnością lokalu :
1. Z chwilą wyodrębnienia lokalu powstaje odrębna nieruchomość lokalowa.
Dotychczasowy użytkownik tego lokalu staje się WŁAŚCICIELEM lokalu oraz współwłaścicielem budynku i gruntu związanego z budynkiem.
Jednocześnie przestaje być lokatorem.
2. Uprawniony do spółdzielczego prawa do lokalu jest tylko POSIADACZEM ograniczonego prawa rzeczowego zwanego także prawem na rzeczy cudzej (iura in re aliena), a jednocześnie jest tylko LOKATOREM.
Właścicielem takiego lokalu jest bowiem spółdzielnia (jest to forma własności kolektywnej)
Potwierdzenie w dziale II księgi wieczystej jeżeli w ogóle taka została założona dla spółdzielczego prawa do lokalu.
3. Zupełnie inne są prawa i obowiązki majątkowe posiadacza prawa do lokalu spółdzielczego niż właściciela lokalu wyodrębnionego (szczegóły w art. 4 u.s.m.) .
Właściciel lokalu wyodrębnionego uczestniczy tylko w ponoszeniu kosztów eksploatacji i utrzymania swojego lokalu oraz nieruchomości wspólnej.
4. Wyodrębnienie własności lokali powoduje, że budynek staje się współwłasnością, co rzutuje na reguły zarządzania częściami wspólnymi.
W sytuacji, kiedy spółdzielnia sprawuje zarząd nieruchomością wspólną, w której udziały przypadają również osobom nie będącym członkami tej spółdzielni, wymagana jest zgoda wszystkich tych osób w sprawach przekraczających zakres zwykłego zarządu na zasadzie określonej w art.199 Kodeksu cywilnego.
Natomiast posiadacze ograniczonego prawa rzeczowego (tzw. własnościowego prawa do lokalu) nie mają nic do gadania w sprawach przekraczających zakres zwykłego zarządu, gdyż są „niewolnikami” grupy trzymającej spółdzielnię (GTS)
Za nich decydują jakieś tam zarządy spółdzielni i rady (- delegatów robotniczych i żołnierskich, jak w czasach rewolucji bolszewickiej )
5. Tylko odrębna własność lokali umożliwia zorganizowanie większości właścicieli w konkretnym budynku co jest warunkiem koniecznym do zaistnienia wspólnoty mieszkaniowej i uwolnienia się od molochowatej spółdzielni mieszkaniowej.
6. Spółdzielcze własnościowe prawo nie może być przedmiotem umowy o dożywocie.
7.itd...
Reasumując:
Spółdzielcze prawo do lokalu to jedna z form korzystania z lokali spółdzielczych.
Spółdzielcze prawo do lokalu jest ograniczonym prawem rzeczowym, na jego treść składają się dwa podstawowe uprawnienia: prawo do korzystania z lokalu oraz prawo do rozporządzania swoim prawem.
Odrębna własność jest najpełniejszym prawem do nieruchomości.
W przeciwieństwie do spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu przy którym jesteśmy tylko uprawnionymi do posiadania danego mieszkania czy innego lokalu to w przypadku jego odrębnej własności jesteśmy rzeczywistymi jego właścicielami, lokalu wraz z prawami z nim związanymi: prawem do gruntu pod budynkiem oraz wszelkich części budynku i urządzeń które nie służą do wyłącznego użytku poszczególnych właścicieli lokali.
Przy spółdzielczym prawie do lokalu jesteśmy posiadaczami jedynie prawa do tego lokalu, a nie samego lokalu.
W orzecznictwie Trybunału Konstytucyjnego wskazuje się, że „choć spółdzielnia jest w sensie formalnym właścicielem określonych rzeczy i podmiotem praw majątkowych, to jej majątek należy do zbiorowości jej członków” (zob. wyrok Trybunału o sygn. K 5/01 oraz powołane tam orzecznictwo)..."
Alex- nie komuch(2014-02-19 11:00) Zgłoś naruszenie 14
Do wyodrebniony"
OdpowiedzŻyczę Ci żebyś zamieszkał we wspólnie - zamarzysz gościu o powrocie do tych KOMUCHÓW tak jaki mieszkańcy 5 budynków którzy odeszli z naszej spółdzielni. WSPÓLNOTA - nie jestem przeciw ale to dopiero kolesiostwo, ignorancja, brak kompetencji a poza tym - dla pięknych, młodych i bogatych. Dlatego życzę Ci takiej formy zarządzania.
świadomy(2014-02-20 09:11) Zgłoś naruszenie 14
Czy wyodrębniony czy własnościowy...nic to nie zmienia, kompletnie NIC. Jeżeli jesteś w spółdzielni, przynajmniej niższe opłaty - wspólnota to kosmiczne opłaty (nie mają od kogo pożyczyć na f.remontowym);na dodatek członek korzysta z pożytków i czynsz niższy:) Własnościowiec może tak samo sprzedać, darować i nie ma obowiązku zakładać KW...może ale nie musi, a to znowu przynajmniej 2 stówki! To po co ładować notariuszowi grubo ponad tysiąc, jak mam to samo! A zawsze się mogę wyodrębnić, jak mi szajba odbije i nie będę wiedział co z kasą robić...
OdpowiedzRoman(2014-02-19 10:26) Zgłoś naruszenie 00
o @ wyodrębniony
OdpowiedzA co konkretnie oznacza stwierdzenie, że cyt."...BIORĄ NA NASZE MIESZKANIA MILIONOWE KREDYTY..."?
Albo może prościej:
1/ czy @ wyodrębniony nadal jest członkiem spółdzielni czy może wypowiedział swoje członkostwo ?
2/ czy w tej konkretnej spółdzielni podjęta została legalnie uchwała dot. oznaczenia najwyższej sumy zobowiązań, jaką spółdzielnia może zaciągnąć ?
3/ jak jest zabezpieczony kredyt zaciągnięty przez spółdzielnie (np. hipoteka , cesja itp)
alek(2016-02-23 17:09) Zgłoś naruszenie 00
powiedzcie mi jaki czas na spudzielnia na odpisanie pisma o wykup mieszkania
Odpowiedzmariale(2015-06-20 11:32) Zgłoś naruszenie 04
Roman podaje trochę prawdy, trochę bzdur a reszta to półprawdy. Właśnie, że prawo spółdzielcze "własnościowe" drogi Romanie to JEST tyle samo co " własność" bo jest to prawo zbywalne, podlega dziedziczeniu a jeśli spółdzielnia ma długi to długi te nie obciążają spółdzielczego własnościowego lokalu (co innego spółdzielcze lokatorskie). Odrębna własność dała mi tylko na własność dodatkowo grunt pod budynkiem - no i co ja z tego mam ? - też za ten grunt muszę płacić tyle, że nie Spółdzielni w czynszu lecz do gminy jako podatek. Ze spółdzielczego lokatorskiego bez problemu przekształcono mi lokal w odrębność własność ale nadal jestem członkiem Spółdzielni i nie zamierzam wypowiadać jej członkostwa. Jedyna korzyść z odrębnej własnośći to możliwość odłączenia się od Spółdzielni i tworzenie współnot ale nawet jeżeli by jakimś oszołomom przyszło do głowy odłączyć się od Spółdzielni to ja do nich nie przystąpię. Poprzyglądam się jeszcze trochę zarządom we wspólnotach, relacjom jakie łączą właścieli lokali należących do współnot i ich opiniom na temat tych zarządów. Z tego co słyszę to różnie z tym bywa szczególnie tam, gdzie substancja mieszkaniowa wymaga inwestycji i trzeba aby właściciele złożyli się na pokrycie kosztów remontów.
OdpowiedzMarek Cz.(2014-02-19 16:37) Zgłoś naruszenie 02
Szanowny Alex,
Odpowiedzwspólnoty na pewno tez bywają różne. Nie obrażając zarządy spółdzielni które bywają rzetelne to większość prezesów spółdzielni i ich przyboczni trafnie ocenia Wyodrębniony.
Zachęcam do przeczytania art. „Dlaczego cisza nie potrwa długo” – NMP Kontrateksty.