Postępowanie UOKiK wykazało, że klienci sklepu internetowego endo.pl nie byli prawidłowo informowani o prawie do odstąpienia od umowy zawartej na odległość.

Postępowanie UOKiK wykazało m.in., że sklep endo.pl nie przekazywał klientom pisemnej informacji o tym, że przysługuje im prawo do zwrotu towarów zakupionych na odległość.

Zobacz: UOKiK ukarał parabanki

Urząd przypomina, że zgodnie z prawem, każdy konsument może unieważnić umowę zawartą na odległość, składając przedsiębiorcy oświadczenie w terminie 10 dni od chwili dostarczenia zamówionego towaru. Obowiązkiem właściciela sklepu internetowego jest z kolei pisemne poinformowanie o tym prawie klienta najpóźniej w chwili dostarczenia zamówionego towaru- czytamy w komunikacie UOKiK.

Za stosowanie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów Prezes UOKiK nałożyła na spółkę Decoratum karę pieniężną w wysokości 15 084 zł.

Przedsiębiorca zaniechał stosowania kwestionowanych praktyk dzięki temu możliwe było obniżenie sankcji finansowej. Decyzja jest prawomocna.

PS/źródło:UOKiK

Zobacz także:

UOKiK: Bank Handlowy i Bank BPH działały niezgodnie z prawem