statystyki

Przyszłość Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury

14.12.2010, 06:00; Aktualizacja: 19.03.2011, 01:26
Odbyła się debata na temat przyszłości  Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury oraz jej miejsca w systemie edukacji prawniczej, która potwierdziła trafność przyjętego systemu kształcenia kadr wymiaru sprawiedliwości i zwróciła uwagę na konieczność dopracowania szczegółów przedmiotowego modelu.

Reklama


Dobiegł końca pierwszy w historii rok aplikacji ogólnej i tym samym pierwszy rok funkcjonowania Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury, która powstała 4 marca 2009 r. na mocy ustawy o Krajowej Szkole Sądownictwa i Prokuratury z 23 stycznia 2009 r., zastępując uprzednio działające Krajowe Centrum Szkolenia Kadr Sądów Powszechnych i Prokuratury. Trzystu aplikantów rozpoczęło zajęcia, z czego 150 dostanie się do kolejnego etapu i będzie mogła kontynuować dalsze kształcenie na wybranej przez siebie aplikacji sędziowskiej lub prokuratorskiej. Aplikanci po roku aplikacji ogólnej mogą zastać referendarzami, bądź asystentami sędziego. Rok funkcjonowania Szkoły w jej nowej formie to dobry moment na pierwsze podsumowania i wnioski. Z tego względu została zorganizowana debata, w której rolę recenzentów przyjęli: dr Adam Bodnar, sędzia Leszek Pietraszko, sędzia Ewa Ibrom, sędzia Anna Czapracka, prof. Włodzimierz Wróbel, Adw. Jakub Jacyna. Swoje uwagi zgłaszali również sędzia K. Gonera, sędzia E. Stryczyńska, adw. B. Czechowicz, Ł. Bojarski oraz red. K. Sobczak.


Pozostało jeszcze 91% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam już kod SMS
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Zapoznaj się z regulaminem i kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Galerie

Wyszukiwarka kancelarii

SzukajDodaj kancelarię

Polecane

Reklama